משפט

מרצ למנדלבליט: "נתניהו מפר את חוק הבחירות"

ניצן הורוביץ ומפלגת מרצ יצאו בעתירה ליועץ המשפטי בממשלה נגד ראש הממשלה. לטענת המפלגה, השימוש בסיסמת הבחירות "חוזרים לחיים" הוא עבירה על חוקי הבחירות ושימוש בנכסי ציבור לצורכי תעמולה
אביחי דלאל |  1
ניצן הורוביץ (צילום אורן בן חקון פול)
מרצ פנתה היום (ראשון) במכתב ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט שבו הם מבקשים לבדוק את קמפיין הליכוד לבחירות "חוזרים לחיים" בטענה כי קיימת עבירה על חוק הבחירות וכי בליכוד משתמשים בנכס לאומי לצורכי התעמולה. 
במכתב ששלח היועץ המשפטי למפלגה עו"ד אורי הברמן נכתב כי לפי סעיף 2א לחוק הבחירות, אסור להשתמש בנכסי הציבור לצורך תעמולת בחירות.  במכתב כתוב כי: "משרד הבריאות עשה שימוש בביטוי 'חוזרים לחיים' תוך שימוש בנכסי הציבור באופן ממומן ובהיקף נרחב. ובאופן 'מפתיע' גם הליכוד עשה שימוש הביטוי זה בקמפיין הבחירות".
עוד נכתב כי: "עולה כי בין משרד הבריאות ובין הליכוד מתקיים, לכאורה, תאום מסרים הדוק. לכאורה המסרים אשר בחר בהם המשרד תואמו עם הליכוד כך שהמשרד הממשלתי בנכסיו מקדם מסר אשר משתלב ושנעשה בו שימוש בקמפיין הליכוד. ככל שאלו הם אכן פני הדברים, אין מדובר רק בעבירת בחירות אשר נערכה בשגגה בדוחק הבחירות, אלא במהלך מתואם בין מפלגה ובין המשרד הממשלתי. העובדה כי שר הבריאות נחשב למקורב לראש הממשלה, כמובן יש בה כדי לעבות את החשד לתיאום. לאור זאת, יש מקום לדעתנו, לבדוק את הנושא והאם רק 'יד המקרה' הובילה לקמפיין מתואם או שמדובר בתאום מתוכנן ואסור לעשיית שימוש בנכסי הציבור בשירותה של מפלגת הליכוד".
המכתב מצטרף לעתירה קודמת של תנועת אחריות לאומית - ישראל הבית שלי שעסקה באותה טענה. התשובה של יושב ראש ועדת הבחירות והשופט עוזי פוגלמן הסכים לטענות וקרא להוציא צו מניעה לפרסומים של מפלגת הליכוד בהקשרים אלה. בתשובה לעתירה של אחריות לאומית נכתב כי: "חברי מפלגת הליכוד לחדול באופן מיידי משימוש בסולגן 'חוזרים לחיים' בקמפיין הליכוד, ולהסיר את כל הפרסומים, בכל המדיות, בהם מופיע סלוגן זה. לא יתקיים כל ביקור של מועמד מטעם מפלגת הליכוד במתחמי חיסונים, מרפאות קופות החולים או בתי חולים ממשלתיים עד יום הבחירות. למצער שלא יצולמו ויפורסמו תמונות או קטעי וידאו, בכל מדיה שהיא, מביקור של חבר מפלגת הליכוד שנערך וקשור למבצע החיסונים".
יו"ר מרצ ניצן הורביץ הוסיף כי: "נתניהו הליכוד רומסים ברגל גסה את החוק ולא בפעם הראשונה. החוק מבחינתו הוא רק המלצה, כפי שנוכחנו לא אחת. וזו לא הפעם הראשונה שהוא עושה שימוש במאבקים ציבוריים לצרכיו האישיים. לתפיסתו המדינה זה הוא והוא זה המדינה. מרצ מזכירה לו ולציבור שהיא לא תאפשר לו להתנהל כעל העולה על רוחו ולצפצף על החוק לא בבחירות ולא בכל תחום פעילות אחר שלו״.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שלי - שלי ושלך - שלי
    ח״ן 03/2021/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביבי כבר השתלט כמעט על כ ל נכסי המדינה, אז ברור שהוא ניכס לעצמו כל מה שעוד אפשר! חוצפה עצומה מצידו לקחת דווק את הסלוגן של חוזרים לחיים: הוא זה שלקח את החיים ( תרתי משמע...) אז עכשו הוא ״מחזיר״ אותם? ל-6,000 כבר לא... זה בבחינת ״הרצחת וגם ירשת״!
    סגור