משפט

"עד כאן" נגד טור דעה שפורסם בהארץ, דורשים פיצוי של 70 אלף שקל

עו"ד כרמל פומרנץ כתבה טור דעה נגד ארגון "עד כאן", ארגון המבצע תחקירים ופעילות חברתית, בטור פומרנץ כתבה כי באחד המשפטים שבהם נתקלה, הסתמכו על מסמכים מזוייפים מצד הארגון. בארגון  איימו:  "תתנצלי ותורידי את הטור או שנתבע אותך"
אביחי דלאל |  1
עד כאן בתביעה להארץ (צילום Magma Images Edit Ice)
ארגון "עד כאן" שלח היום (ראשון) מכתב התראה לפני תביעה לעו"ד כרמל פומרנץ, בעקבות פרסום מאמר שכתבה בעיתון 'הארץ' נגד ארגון 'עד כאן' ופעיליו. במכתב תואר כי לטענתם הפרסום המדובר הוא בגדר לשון הרע, בארגון דורשים מפומרנץ להסיר את הפרסום, להתנצל ולפצות אותם, ולא – תתבע לדין.
במכתב, אותו שלח עו"ד מיכאל דבורין, תואר כי ביום שלישי שעבר פרסמה פומרנץ מאמר בעיתון 'הארץ'. פומרנץ כתבה בטור הדעה: "בשבוע שעבר פרסמה הגר שיזף כתבה המבוססת על פסק דינו של בית המשפט בתביעת דיבה בה ייצגתי את פעילת השלום נטע חזן, שתבעה פעיל ימין שפרסם עליה טענות שקריות, שאותן ניסה בהמשך להוכיח באמצעות מסמכים מזויפים.  פסק הדין הזה היה נשאר כאחד ממאות פסקי הדין בתביעות לשון הרע המתפרסמים מדי שנה, לולא חשף טפח נוסף בשיטות הפעולה של ארגון המתנחלים 'עד כאן', שלקח את המסמכים המזויפים ופרסם אותם תחת הכותרת 'תחקיר לוחמים לשלום'".
"פרסומים קודמים של 'עד כאן' התבססו על מסמכים שהמעבדה המשטרתית לזיהוי פלילי זיהתה בקלות כמזויפים" כתבה עו"ד פומרנץ והמשיכה "בעולם נורמלי, ארגון שכבר נחשף בשקרים, בישול קלטות, רמאויות והונאת הציבור, היה משלם מחיר ציבורי, וגופי תקשורת (גם מזוהים פוליטית) לא היו מתקרבים אליו, אף לא עם מקל. לא כך בישראל - כאן, פעילות היח"צ של 'עד כאן' והדימוי הסקסי של המסתערבים, השתולים והמוסווים, מפילים חללים גם כשמתברר שאין מאחורי הפרסומים דבר".
בארגון לא אהבו את הטור ואיימו במכתב ההתראה שבו נכתב: "הנה כי כן במודע ובכוונת זדון פרסמת שקרים כנגד מרשי והאשמת אותו בשלל טענות חמורות, והכל מתוך ניסיון להשחיר את שמו ולנסות להרתיע אמצעי תקשורת מלעבוד עימו ולפרסם את חשיפותיו. משאלה פני הדברים – פרסמת דברי לשון הרע זדוניים כלפי מרשי אשר הינך יודעת כי אינם נכונים".
ארגון עד כאן דרש מפומרנץ במכתב להסיר לאלתר את הפרסום השקרי ולהתנצל תוך 24 שעות: "באותו ההיקף ובאותה המסגרת בה פרסמת את דברי הדיבה המקוריים", וכן לפרסם התנצלות מפורשת. בנוסף, על פומרנץ לפצות את ארגון עד כאן בסכום של 70,000 שקל".
בסוף המכתב תואר כי באם לא תסכים פומרנץ לדרישת הפיצוי תיתבע על כפל הסכום, עוד נכתב כי התראה נוספת לא תשלח: "מובהר לך כי ככל שחלילה יינזק מרשי מדברי לשון הרע החמורים שפרסמת מעבר לפגיעה הקשה בשמו הטוב, מרשי לא יהסס להיפרע ממך בגין כל נזק שעלול להיגרם לו עקב מסע ההסתה המכוון בו פתחת נגדו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הגיע הזמן לטפל בשקרנים (ל"ת)
    יוסי 05/2021/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור