משפט

אתר העין השביעית לא יוכל להחזיק מאגר מידע על אנשים

בעקבות התביעה של איש העסקים וולטר צבי סוריאנו נגד העין השביעית הרגולטור קיבל את עמדתו של עו"ד אילן בומבך המייצג את סוריאנו והוחלט כי אתרי אינטרנט לא יוכלו להחזיק מאגר מידע שלא כדין על אנשים
אביחי דלאל |  1
העין השביעית (צילום אייס)
מנהל בתי המשפט, השופט יגאל מרזל, הוציא אמש (שני) את עמדת המדינה בהקשר של התביעה של איש העסקים האנגלי-ישראלי, וולטר צבי סוריאנו נגד אתר "העין השביעית", הרגולטור החליט שאתרי אינטרנט לא יוכלו להחזיק מאגר מידע שלא כדין על אנשים.
כזכור, וולטר צבי סוריאנו, איש העסקים, תבע שישה עיתונאים וכלי תקשורת שונים ביניהם הפרשן הפוליטי של חדשות 13, רביב דרוקר ופעמיים את עמותת "העין השביעית".  אתר "העין השביעית" מחזיק בעמוד שנקרא "הגנזך" המכיל פסקי דין, החלטות, כתבי טענות ופרוטוקולי דיון שנוגעים להליכים אזרחיים ותביעות שעיקרן תביעות דיבה. באחת התביעות של סוריאנו נגד העין השביעית, סוריאנו טען כי יש להסיר את המידע שלו מחשש לפגיעה בפרטיות ועו"ד אלעד מן, מנהל העמותה, טען בכתב ההגנה כי מדובר בהליכים פומביים.

השופט יגאל מרזל (צילום: יהונתן  סינדל,  פלאש 90)
כאמור,השופט יגאל מרזל פירסם את עמדת המדינה ובבחינת המקרים כתב: "בהתאם לדין, היתר כללי לעיון בתיקי בית משפט, יכול ויינתן במקרים בהם נמצא שיש עניין ציבורי בכך. עניין זה ייבחן באופן פרטני לגבי כל בקשה, בין היתר, בהתאם לאמות המידה. במסגרת הבחינה ייבדק, בין היתר, האם המבקש עשוי להיות מצוי בניגוד עניינים ככל שיינתן לו היתר או שישנה מניעה משפטית למתן היתר למבקש".
עוד נכתב בעמדת המדינה: "ההחלטה בבקשה תינתן בידי מנהל בתי המשפט או מי שהוא הסמיכו לכך. במסגרת ההיתר, רשאי מנהל בתי המשפט או מי שהוא הסמיכו לכך לקבוע כל תנאי, הסדר או הגבלה הנדרשים על מנת לאזן בין הצורך בעיון בתיק ובין הפגיעה האפשרית בבעל דין או בצד שלישי. ההחלטה תימסר למבקש באמצעות דוברות מערכת בתי המשפט או באמצעות הממונה על יחידת חופש המידע והיתרי עיון בהנהלת בתי המשפט, לפי העניין".
המשמעות היא שמאגר המידע שאתר "העין השביעית" מקיימים, לא כדין. הרגולטור קיבל את עמדת עו"ד בומבך המייצג את סוריאנו. מעכשיו כל אתר אינטרנט לא יכול להחזיק מאגר מידע שלא כדין על אנשים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כמה הזוי שצריך לתבוע את השמאל כדי שהחוק יחול עליהם.
    גל 04/2021/20
    הגב לתגובה זו
    0 1
    השליטיה הדיקטטורית שלהם במערכת המשפט חייבת להיות מוכרזת כאיום מהותי ומעשי על הדמוקרטי
    סגור