משפט

דן אריאלי תובע ב-210 אלף שקל על פוסטים: "השוו אותי לנאצי"

פרופסור דן אריאלי החוקר כלכלה התנהגותית תובע את מי שכתב עליו שני פוסטים בפייסבוק בסכום של 210 אלף שקל. בפוסט המקורי נכתב: "דן אריאלי גילה שהוא כבר ידוע לשמצה דווקא אצל אותה כת של קונספירטורים מתנגדי חיסונים"
אביחי דלאל |  28
פרופסור דן אריאלי (צילום האתר הרשמי של דן אריאלי)
פרופסור דן אריאלי החוקר התנהגות כלכלית תובע את איידן שריבמן ב-210 אלף שקל לאחר שפורסמו נגדו פוסטים בפייסבוק המשווים אותו לפושע נאצי לאחר שבתקופת הקורונה היה בצוות המייעץ לממשלה והיה חלק ממקבלי ההחלטות שלטענת שריבמן אילצו את הציבור להתחסן, לעטות מסיכות ולגרום לריחוק חברתי שכביכול נועד בכדי לגרום לחיסון מסיבי בשירותו של ביל גייטס.
ב-09 במאי 2021, איידן שריבמן פרסם בדף הפייסבוק שלו איור של פרופסור דן אריאלי וכתב עליו פוסט. "לא אנושי ולא במקרה" כתב שריבמן עם רמז לספר של אריאלי "לא רציונלי ולא במקרה" בנוסף כתב דרך משל של פר המובל לשחיטה להאשמות נגד אריאלי "פר שמובל לשחיטה רואה את אחיו נטבחים מול עיניו, שומע את חירחורי המוות שלהם, מריח את הדם שלהם או אז יהיה לנו טון של אנרגיה מתפרצת ומשתוללת, שתלחם עד הרגע האחרון. אבל בענף החקלאות יש מומחים לפסיכולוגיה של בעלי חיים שיודעים איך לגרום לאותו פר ללכת קדימה אל מותו בנחת וללא דרמה, אידיאלית הוא לעולם לא ידע שהוא בדרך לשחיטה אלא בשניות האחרונות של חייו כאשר הוא כבר מנוטרל לגמרי תלוי מרגליו הפוך וסכין השוחט מנצנת מולו".
שריבמן המשיך: "הנדסת תודעה אנושית אינה שונה מהותית ומטרתה להוביל את האובייקט לעבר היעד הסופי, האובייקט לא מודע למטרה הסופית אלא הוא מתועל להתקדם לתחנה הבאה כאילו מרצונו צעד אחד בכל פעם" אחרי הפסקה הקצרה הזו, שריבמן תיאר את הכתוב על ידי פעולות הפושעים הנאצים נגד היהודים.
יתר הפסקאות מוקדשות לפרופסור דן אריאלי ושם שריבמן שבדף הפייסבוק שלו מביע מחאה על החיסונים נגד הקורונה ממשיך: "פרופ' דן אריאלי עובד כבר שנים עבור ביל גייטס במלחמתו במתנגדי חיסונים. ואגב אני משתמש במינוח השגור 'מתנגדי חיסונים' ולא במינוח הנכון 'חפצי חיים' וזה לכשעצמו מוכיח את הצלחת מבצע הנדסת התודעה שעבר העולם וישראל בפרט".
אחרי ששריבמן תיאר את המעשים הסמויים שדרכם אריאלי יגרום לאוכלוסייה להתחסן, שריבמן שאמר שנתניהו קיבל את אריאלי מביל גייטס כנדוניה תקף שוב: "כשפרופסור דן אריאלי גילה שהוא כבר ידוע לשמצה דווקא אצל אותה כת של קונספירטורים מתנגדי חיסונים הוא נזעק לכל מיקרופון פנוי על מנת להגן על שמו, התקרבן עם חצי זקן נפצע בילדותו המסכן, דיבר ארוכות, כשהוא מסובב את שומעיו סחור סחור כאילו מתוך הלב. לרגע נדמה היה שהצליח לו שוב כשהוא הוביל את השיחה לדבר על עצמו, על רגשותיו ועל כך ששוב לא הובן כהלכה. אבל בסופו של יום למרות ניסיון ההנדוס בלייב אין אחד שלא יודע שיום אחד פרופסור דן אריאלי יעמוד לדין".
 
כתוצאה מפרסום הפוסט אריאלי שיגר מכתב התראה לשריבמן ודרש ממנו להסיר את הפוסט. ובו הסביר שאריאלי מוצג בפוסט בעובדה ולא בדעה כמי שעוסק בהנדסת תודעה לאנשים אשר רוצים לחיות ובפרסום השני שירבמן נהג להגיב על כל התגובות  והשיתופים על הפוסט במטרה להתסיס את הרוחות ולהלהיט אותם נגד אריאלי שספג תגובות נוספות וקשות נגדו בנושא. 
בכתב התביעה עו"ד גבריאלה גוזל המייצגת את פרופסור אריאלי כתבה כי:"בשני הפרסומים הנתבע הכפיש את עבודתו, אופיו ומניעיו של התובע באופן ספציפי ואף הציג את התובע שוב ושוב כפושע בן מוות האחראי לפגיעה קשה ואף קטלנית בציבור, המשתווה בחומרתה לפשעי הנאצים, בכוונה להכפיש את ואף להסית את הציבור נגדו ולפגוע בשמו הטוב. כל תוכן הפרסומים מוצג על ידי הנתבע כאמת עובדתית  מוחלטת, לא כסברה, ואף לא כדעה או אמונה אישית".
התביעה שהוגשה ב-02 ביוני, זכתה לתגובה משריבמן, שוב בדף הפייסבוק שלו שם הוא  נוהג לפרסם פוסטים עם איורים שונים ותמונות ביניהן תמונות ממחנה השמדה בתקופת השואה ובפוסטים מבקר כל מיני אנשים מוכרים בפוליטיקה הישראלית כמו שר החינוך יואב גלנט, בנימין נתניהו וכאמור דן אריאלי. בפוסטים שלו שריבמן לא חוסך מתיאורים המזוהים עם השיח על השואה כמו צורר, ציקלון, נירנברג והנדסת תודעה.
בפוסט שנכתב ב-07 ביוני כתב שריבמן מעין תגובה לתביעה של אריאלי: "איך תדע שמצאת את הפירצה בשיריון שלו? אתה תדע כאשר מליצי היושר שלו או הוא עצמו בכסות ינסו להגיב בפוסט וינסו לטעון כאילו לא היו דברים מעולם הגם שהכל מוסמך, תועד והוסרט. אתה תדע כאשר הוא יפנה אליך בין אם ישירות או בין אם דרך צד ג' ויבקש שתסיר את הפוסט ללא שנשען על בדל עילה חוקית".
שריבמן שככל הנראה התכוון לאריאלי הוסיף: "אתה תדע כאשר הוא ישלח לך התראה לקראת תביעה על הוצאת דיבה ויטען שפגעת בשמו הטוב הגם ששמו אינו טוב. או אז תדע גם תדע ששיבשת את מעשה השמד גם אם רק לרגע קט, ושאולי בזכות זה אדם אחד התעורר מההינדוס וניצל. ושאולי בזכות זה ובזכות תרומתם של צדיקים רבים אחרים זה יביא לכך שהסוף יהיה טוב, שהאמת תגבר על השקר, ושהצדק יחזור להיות דייר של קבע במחוזותינו. ואז תוכל גם תוכל לחזור לנורמלי הישן והרגיל בהחלט עבור הוביטים של להתחיל את היום עם שתי ארוחות בוקר לפחות".
תגובות לכתבה(28):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 24.
    נראה כמו המבורגר ששכחו להוריד מהאש (ל"ת)
    יניב 06/2022/09
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 23.
    מעניין כמה כסף שריבמן עשה מלשון הרע הזה. (ל"ת)
    ורדה 07/2021/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 22.
    סוף סוף
    לין 07/2021/06
    הגב לתגובה זו
    0 2
    אנשים הרשו לעצמם להזות ממוחם הקודח ללא שום קשר למציאות. הדברים שנאמרו על אריאלי קלים להפרכה. זה לא יגרום לאנשים להפסיק לתקוף אותו - אבל זה כן יגרום להם לחשוב פעמיים כמה רחוק אפשר ללכת עם השקרים.
    סגור
  • 21.
    הפרופסור תובע לצורך פרסום ועוד פעם פרסום (ל"ת)
    בבר 06/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 4
    סגור
  • נכון! (ל"ת)
    אביגיל 11/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 20.
    אינטרס קלוקל
    אליהו 06/2021/21
    הגב לתגובה זו
    3 2
    אדם שמקבל שכר מגוף/אדם מסויים לא יכול לפרסם לייצג או להציע שום דבר מאותו גוף/אדם באמת ובאוביקטיביות. מכאן שכל הסברי אותו פרופ' נגועים בשיקולים זרים
    סגור
  • 19.
    פרופ' אריאלי בבקשה לא לוותר!!! (ל"ת)
    רון 06/2021/20
    הגב לתגובה זו
    3 4
    סגור
  • 18.
    מתנגדי חיסונים פסיכים עם תעודה (ל"ת)
    בוחבוט 06/2021/20
    הגב לתגובה זו
    3 4
    סגור
  • אתה לא רציני
    אליהו 06/2021/21
    הגב לתגובה זו
    4 3
    בדקת את הנושא לעומק לפני הפסקת ?? אתה מאמין לשורה של מקבלי שכר או הטבות שכאילו דואגים לך עבור מגיפה שלא קיימת עם חיסון מיותר ומסוכן ( יש תרופות פשוטות ובדוקות ובטוחות !) אבל אתה בעד להיות שפן נסיונות, זכותך, רק אל תחליט עבור אחרים
    סגור
  • 17.
    מקצוע של חלאות
    אזרח 06/2021/20
    הגב לתגובה זו
    2 5
    מה לעשות שדן בחר במקצוע שהיה נהוג גם בגרמניה הנאצית. אדרבה שבית המשפט ידון ויחליט.
    סגור
  • 16.
    טוקבקים הזויים
    מחוסן מאושר 06/2021/20
    הגב לתגובה זו
    4 3
    איך אפשר להתנגד היום לחיסונים כאשר רואים מה קורה בעולם ששם אוכלוסיות גדולות לא זכו עדיין להתחסן מתים הזבובים לעומת תושבי ישראל שחוסנו שכמות המתים שלהם שואפת לאפס.... רק אידיוטים יכולים להכחיש את התועלת החיסונים עליהם נאמר*עיניים ולא יראו אוזניים להם ולא ישמעו"
    סגור
  • ...
    . 08/2021/20
    הגב לתגובה זו
    0 7
    זה ניהול סיכונים: חיסון עם תופעות לוואי יחסית נדירות (והגנה על הזולת) לעומת וירוס שבסבירות גבוהה מהונדס למלחמה ביולוגית במעבדה בסין (לא צדיקי העולם) עם תופעות לוואי מוכחות, גם לטווח ארוך יחסית, ולא ידוע מה הנזק לטווח הארוך מאוד ולצמיתות. ? אכן , לשניהם לא ידוע מה קורה לטווח הארוך, אך כבר גילינו שהפעילות של החיסון מוגבלת בזמן (ב"ה). ? וזה מה שנקרא בקרת סיכון מול תועלת ובקיצור *ניהול סיכונים* ? חולי קורונה עלולים לסבול מתופעות לוואי מתמשכות גם לאחר שהחלימו ובעצם לסבול מ"קורונה כרונית". ? בין התופעות השכיחות שמחלימי קורונה דיווחו עליהן ישנן: תחושת עייפות, כאבי שרירים, בעיות קשב וריכוז, קשיי נשימה ואף פגיעה בשריר הלב. כל מחלים עלול לחוות חלק מהתופעות ברמות חומרה שונות. ? במקרה של החמרה במצבכם הרפואי או הפרעה לתפקוד היומי, פנו לרופא המשפחה שלכם. ? אצל מחלימים מקורונה יש חשש לפגיעה בשריר הלב. במקרה כזה פעילות גופנית מאומצת עלולה לגרום להפרעות בקצב הלב ואף לדום לב. ? על פי הנחיית משרד הבריאות, חולי קורונה שהיו להם תסמינים, גם אם התסמינים היו קלים, עליהם לקבל אישור חזרה לפעילות גופנית מרופא
    סגור
  • 15.
    יש דרך להביע דיעות ורגשות
    יעלה ג 06/2021/20
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כשהידע ההסטוריה מצומצם, אנשים משווים כל תופעה לשואה, לא פחות. טוב היה ע שה הכותב אם היה טוען שלדעתו אריאלי נותן עיצות אחיתופל לממשלה. מה גם, שבמבחן המציאות מסתבר שהחיסונים שניתנו, עדיפים על האחרים וכעת אנו יכולים לוותר על המסכות. בו בזמן, הקיץ התחילה תופעה רחבה של וירוסים בלתי ידועים שגורמים למתחסנים לסימפטומים מתמשכים של שפעת. מישהו צריך להסביר את זה.
    סגור
  • 14.
    ..
    ה המלך 06/2021/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אתה מפחד כי הסוף שלך קרב??
    סגור
  • 13.
    בלי קשר לעניין החיסון
    ב 06/2021/20
    הגב לתגובה זו
    1 2
    השיח האלים ברשתות החברתיות (וגם פה בתגובות), הוא מפגע של ממש קשה להבין את מתנגדי החיסונים במאה ה-21, כאשר אך לפני 100 שנה וירוס קטלני הרבה פחות (שפעת ספרדית) הרג מעל 50 מיליון בני אדם (כמעט שווה ערך למלחמת העולם השנייה) שמחלות מאוד קשות כמו פוליו - נעלמו מן העולם בזכות חיסונים, וזו תחילה של רשימה מאוד ארוכה ברור שגם אם לא מסכימים עם מתנגדי החיסונים (תאבי החיים לשיטתם), יש להם זכות להעלות את טענותיהם, ולפקפק בידע הכללי. הבעיה המרכזית שהם )ולא רק הם), היא הדרך בה הם בוחרים לעלות את טענותיהם, להפוך את מי 'הם מתנגדים לו לשטן או לפחות לנאצי. השיטה הזו נובעת בדרך כלל משתי סיבות - או שאין להם נימוקים טובים בנמצא, או שהם צריכים לומר מילים כל כך קיצוניות כדי למשוך תשומת לב לדבריהם. לפחות במקרה המוצג בכתבה, אני מאחל למסית הרשת, שימשיך בתגובותיו הבוטות, ויתן לשופט הצדקה לתביעת הדיבה.
    סגור
  • 12.
    בהצלחה בבית המשפט
    צבי נגב 06/2021/20
    הגב לתגובה זו
    2 6
    אני תוהה מתי כבר יחלו ליפול אסימונים למתנגדי החיסונים בנוגע לכמה טיפשים הם היו. הקורונה מאחורנו כבר מספר חודשים, אין שום דיווח על נזקים שנוצרו בגלל החיסון, כבר ברור לכל בר דעת שמבצע החיסונים הוא זה שהוציא אותנו מהשיגעון חזרה לחיים נורמליים. נראה כמה זמן יקח עד שהטיפשים האלו יתחילו לגדל מודעות.
    סגור
  • 11.
    מטופש מאודדדדד (ל"ת)
    גד 06/2021/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 10.
    איכס רשע ומגעיל
    משה 06/2021/17
    הגב לתגובה זו
    5 0
    חולה נפש רשע
    סגור
  • 9.
    אריאלי חופר לעצמו בור!
    קרן 06/2021/15
    הגב לתגובה זו
    7 3
    בכיין אמיתי, כל היום הוא רק מנסה להכחיש את התרומה שלו לרצח העם שמתבצע פה. לא עשו אותנו באצבע!
    סגור
  • 8.
    כך גם התקשורת
    אריאלי הוא פושע 06/2021/15
    הגב לתגובה זו
    6 2
    ולא לשכוח את הממשלה..
    סגור
  • 7.
    אריאלי מכחיש מיוקרדיטיס?
    מהפרזיטים של גליה 06/2021/15
    הגב לתגובה זו
    11 1
    היכול להיות שפרופ דן אריאלי הוא גם ''מכחיש מיוקרדיטיס'' בנוסף לכל עוולותיו?
    סגור
  • 6.
    זה כי אתה נאצי
    טטיאנה 06/2021/15
    הגב לתגובה זו
    14 3
    מהנדס את תודעת ההמון לפגוע בעצמם ללא ידיעתם באמצעות שטיפת מוח שלקוחה מה ss
    סגור
  • 5.
    סוף סוף מישהו אומר את האמת- אריאלי פסיכופט!
    דנה 06/2021/15
    הגב לתגובה זו
    16 5
    סוף סוף מישהו אומר את האמת- אריאלי פסיכופט! מצחיק שהכותב משתמש בדיוק במונחי הנדסת התודעה של אריאלי עצמו וכותב: "כת מתנגדי החיסונים". כאילו מישהו באמת מאמין שיש כת כזו ויש לה זמן וכסף להשקיע בזה. איזה דבילים. לאנשים יש זכות מלאה על גופם.
    סגור
  • 4.
    איזה הפתעה יא גבר (ל"ת)
    ישראלי 06/2021/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 3.
    שריבמן הזה משובש שכל (ל"ת)
    מישהי 06/2021/15
    הגב לתגובה זו
    4 15
    סגור
  • נישמע לי שאריאלי שיחק גם לך בשכל :-) (ל"ת)
    דנה 06/2021/15
    הגב לתגובה זו
    3 6
    סגור
  • 2.
    צריך לסגור את פייסבוק
    חרם פייסבוק 06/2021/15
    הגב לתגובה זו
    8 0
    מחרימים את פייסבוק בישראל
    סגור
  • 1.
    אפשר להבין
    לפחות עכשיו 06/2021/15
    הגב לתגובה זו
    7 5
    את אייכמן ימש שגם במשפטו לא הניד עפעפ פשוט חשב עצמו צודק איך אם לא הינדוס תודעה
    סגור