משפט

תביעת ענק של 50 מיליון שקל על מחדל הר מירון: "כישלון טוטלי"

חבר הכנסת לשעבר עו"ד דוד מנע מייצג ארבעה אנשים שהגישו תביעה ייצוגית נגד המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים בסכום עתק של 50 מיליון שקל. כתב התביעה: "הפקירו את בטיחות המקום ובמשך שנים לא לקחה אחריות"
אביחי דלאל |  1
אסון מירון (צילום דוד כהן פלאש 90)
כתב תביעה ראשון הוגש היום (חמישי) בעקבות מכתב הר מירון. ארבעה אנשים שהיו בהילולת שמעון בר יוחאי בל"ג בעומר האחרון בה נהרגו 45 אנשים, הגישו בעזרת  עורך דינם, חבר הכנסת לשעבר דוד מנע, תביעה ייצוגית בסכום עתק של 50 מיליון שקל נגד המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים. 
כזכור, בהילולת ל"ג בעומר המסורתית שנערכה השנה בהר מירון. הרבה אנשים ירדו במעבר התלול והצר ונמחצו, 38 אנשים הלכו לעולמם במקום ועוד שבעה נפטרו בבתי החולים.
בכתב התביעה נכתב כי הארבעה השתתפו בהילולת רבי שמעון בר יוחאי שהתקיימה במירון בליל ל"ג בעומר יחד עם עשרות אלפי אנשים נוספים, שהיו באותו לילה במתחם הקבר של רבי שמעון בר יוחאי וחוו את זוועות אותו הלילה כל אחד בדרכו. לטענתם הארבעה נאלצים להתמודד עם טיפולים פסיכולוגים בעקבות אותו המקרה.
"התובעים היו על ההר. המבקשים חוו את האירוע באופן הכי קשה" נכתב בכתב התביעה "המשיבה כשלה כישלון טוטלי במילוי תפקידה להסדיר את מתחם קבר רבי שמעון בר יוחאי בהר מירון לטובת הסדרתו לקבלת מבקרים, להתאמתו לפעילות שוטפת ולקיום הילולת רשב"י המתקיימת מידי שנה בל"ג בעומר במירון מזה מאות שנים. למרות חשיבותו של המקום והיקף המבקרים בו המשיבה הפקירה את בטיחות המקום ובמשך שנים לא לקחה אחריות והחלטות יישומיות שנוגעות בראש ובראשונה לבטיחות המבקרים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מה קורה במדינתנו הקטנה, מחר תביעה על טראומה מצפייה ב? (ל"ת)
    איתן 07/2021/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור