משפט

העסקה המפוקפקת של דודי אפל: צפו בתחקיר של כאן 11

דנה ירקצ'י הביאה את הסיפור המלא על התנהלותו של איש העסקים והעסקן הפוליטי שחייב לכאורה למדינה עשרות מיליוני דולרים. עוד כתבה העיתונאית בטוויטר: "אם הוא כבר חייב 100 מיליון שקל שהמדינה לא תשן- מדהים איך אדם כמו דודי אפל חייב לא פחות מ76 מיליון שקל למדינה"
כפיר אדר |  1
דודי אפל (צילום פלאש90)
ב'כאן 11' דווח הערב (שלישי) על העסק 'המפוקפק' לכאורה של איש העסקים דודי אפל. על פי הכתבה ששודרה, הוא חייב למדינה עשרות מיליוני דולרים וכן שופכת אור על פשיטת הרגל, עסקת התיווך עם בכיר לשעבר ברשות המסים וגם – ראש להב 433 לשעבר שהפך למעין "בורר".
בתחקיר ששודר נראה כי אחרי התנגדות ראשונית, אפל לבסוף הסכים להיפגש עם צוות כאן חדשות ולדבר מול המצלמות - לראשונה מאז יצא מהכלא, בריאיון שפורסם אמש (ראשון) בחדשות הערב בכאן 11. בעימות מול המצלמות, בזמן שהוא שוהה בחופשה במלון כפר גלעדי בצפון, אפל דחה את הטענות על עסקה במיליונים. בכל זאת, מי שנמצא בהליך פשיטת רגל לא יכול לבצע עסקאות או לעבוד בלי אישור של הנאמן או בית המשפט. כך לכאורה עובדת השיטה: הצדדים מסכימים שכדי לקבל את עמלות התיווך שיחולקו שווה בשווה, הכסף יועבר לחשבון מיוחד שיפתח באחזקתו של שמעון כהן - מה שמכונה "חשבון בנאמנות" - ולאפל תהיה גישה אליו.

העיתונאית מאחורי הסיפור דנה ירקצ'י כתבה: "אדם שחייב אלף₪ למדינה לא ישן כל הלילה, אבל אם הוא כבר חייב 100 מיליון שקל שהמדינה לא תשן- מדהים איך אדם כמו דודי אפל חייב לא פחות מ76 מיליון שקל למדינה, לא שילם שקל לקופת פשיטת הרגל, ניסה להיפטר מנכס שירש כדי לא לשלם לנושיו, טוען שנתמך ע״י משפחתו ומתיישב לראיון בזמן חופשה במלון".
 
עוד כתבה: "מה שמדהים בתחקיר הזה-שע״פ התיעודים שהגיעו אלינו,כדי לבצע את עסקת התיווך בין אייל ההון דייגו מרינברג למיליארדר אמיר דיין אפל חובר לבכיר לשעבר ברשות המיסים שמעון כהן- השיטה לקבלת הכספים, פתיחת חשבון בנאמנות לשם יועברו הכספים ולאפל שמצוי בהליך פשיטת רגל תהיה גישה מלאה אליו- תצפו!!".
כונסת הנכסים הרשמית במשרד המשפטים, עו"ד סיגל יעקובי: "כל חייב בהליך פשיטת רגל מחויב לדווח על הכנסותיו והוצאותיו, ואפל לא מסר דיווח על העסקה הנטענת. מדובר בטענות חמורות. המידע שהועבר ייבחן, וככל שנאמת אותו נפעל הן במישור האזרחי והן בפלילי למצות את הדין עם המעורבים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בכתבה הוא נוסע במרצדס (ל"ת)
    תומר 09/2021/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור