משפט

ראש העיר תבעה את התושב ביותר מ-2.5 מיליון שקל

עיריית אור יהודה והעומדת בראשה ליאת שוחט תבעו את תושב העיר משה שירי על 58 פרסומי לשון הרע ברשתות החברתיות ובשלטי ענק בסכום מטורף. עו"ד קרפל: "מי שיעז להמציא מעשיות הזויות, להציג אותן כעובדות גמורות ועל יסודן לצאת למסע הכפשה חסר תקדים, ייתן על כך את הדין". שירי: "אין תגובה"
אביחי דלאל |  1
ליאת שוחט (צילום ויקיפדיה/ ראובן קופיצ'ינסקי)
עיריית אור יהודה והעומדת בראשה, ליאת שוחט,  הגישו לפני כשבועיים תביעת ענק נגד תושב העיר משה שירי בסכום של 2.55 מיליון שקל לבית המשפט המחוזי בתל אביב באמצעות בא כוחם עו"ד בן קרפל. התביעה בגין 58 פרסומי לשון הרע שפירסם שירי נגד העירייה ונגד שוחט.
כאמור, לפי כתב התביעה שוחט ועיריית אור יהודה תובעים את תושב העיר משה שירי לאחר סינונים של כלל הפרסומים והתמקדו ב-58 פרסומים שלטענתם נבחרו בקפידה למרות ששירי כתב יותר. הפרסומים פורסמו גם ברשתות החברתיות מפרופיל פיקטיבי. כמו כן, שירי הדפיס גם שלטי ענק עם תמונה של ראש העיר ועליה אמירות מכפישות ונסע איתם לסיבוב ברחבי העיר. עוד טוענים כי אותו תושב "עבד ועודנו עובד בהרס חיי שוחט ובחרוב תדמית אור יהודה? שירי השקיע אין סוף שעות כדי לנצח על מסע השמד, השקיע כספים (למשל בשלטי חוצות) וגם השקיע מחשבה רבה ותכנון".
שוחט ועיריית אור יהודה טענו בכתב התביעה כי: "כל מי שנחשף להתבטאויות הנתבע, חייב להשתכנע שליאת שוחט היא עבריינית; ולא 'סתם עבריינית' כפי שלמגינת הלב מוצגים אנשי ציבור חדשות לבקרים. כל מי שנחשף להתבטאויות הנתבע חייב להשתכנע שליאת שוחט היא גורם בכיר בעולם התחתון; כזו ששלחה - כעניין שבעובדה - עבריינים בכירים ומסוכנים לאיים על הנתבע ברצח; כזו שאיימה בהטמנת מטעני חבלה; פושעת מסוכנת שהוצנחה לתפקיד ציבורי בכיר כדי להיטיב עם גורמים עבריינים ועם כיסה המדושן. כך בדיוק ישתכנע כל אדם סביר. וביחס לעיריית אור יהודה, כל אדם סביר ישתכנע שמדובר בבית-חם לעבריינים ולפשע-מאורגן; בתאגיד ציבורי שמאפשר לבצע דרכו ובאמצעותו עבירות פליליות כאוות נפשו של העבריין".
"מעבר לחשיבות היתרה במירוק שמה הטוב של ראשת העיר שוחט ומירוק תדמית עיריית אור יהודה, התביעה שבכותרת נושאת חשיבות ציבורית של ממש. חשוב - דווקא היום יותר מאי פעם - שיצא תחת ידי בית-משפט נכבד זה מסר מחנך ומרתיע, לפיו המרחב הווירטואלי לא פרוץ לחלוטין, לפיו מי שיעז להמציא מעשיות הזויות, להציג אותן כעובדות גמורות ועל יסודן לצאת למסע הכפשה חסר תקדים, ייתן על כך את הדין במלוא החומרה; מסר לפיו מי שמתחבא מאחורי זהויות פיקטיביות כדי להזיק לזולתו, לא חסין מפני הדין והתנהגותו יוצאת מגדר הפעולות הראויות להגנה במסגרת חופש הביטוי", כתב עו"ד קרפל בתביעה.
עוד הוסיף כי: "כשהמפורט לעיל יוכח כפי הצורך, יסתבר שנחצו כול הגבולות. ולו הנתבע לא ייתן את הדין - במלוא החומרה - על התנהגותו המסוכנת, המציאות שלפתח רובצת אינה אלא אנרכיה. אם לא תוטל על הנתבע סנקציה חמורה- כזו שטרם הוטלה מכוח חוק איסור לשון הרע - יהא בזה תמריץ לעברייני הרשת להמשיך בפועלם ללא חשש".
ממשה שירי נמסר בתגובה ל-ice: "אין תגובה"
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אור יהודה - ניהול כושל ותושבים גרועים
    ראובן 12/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כתושב העיר יש לי הרבה מה לומר - על העירייה והתושבים - מצא מין את מינו ושומר נפשו ירחק מהמקום הזה, חלילה להסתבך עם גורם זה או אחר....
    סגור