משפט

הקרב על מכירת אבני הכותל: "משרד הדתות טועה"

בימים האחרונים פנתה מדינת ישראל באמצעות משרד הדתות בבקשה דחופה למתן צו מניעה וצו ארעי במעמד צד אחד לבית המשפט המחוזי בירושלים, מייצגי הפרויקט טוענים: "אין לכך כל הצדקה"
מערכת ice | 
הכותל המערבי (צילום אוליבר פיטוסי פלאש 90)
מדובר במכירת הדמיות תלת מימד של אבנים מהכותל המערבי באמצעות NFT`s, במסגרת מכירה פומבית מקוונת של המיזם העסקי HOLY ROCKS.
לטענת המדינה, הסעד המבוקש הינו הכרחי לשם שמירת קדושת הכותל המערבי ולכן חל איסור על מכירת היצירות האמנותיות. לצד טענה זו, מבקשת המדינה להיכנס לנעליהם של היזמים הצעירים ומבקשת לקבל את כל כספי המכירה מיצירות האמנות שנמכרו, כאמור באמצעות טכנולוגיית NFT.
כזכור, בפרויקט HOLY ROCKS, לקחו חלק בקידום הזמר לירז רוסו (סטטי) והשחקן בן זיני. לאחר פרסום האבנים למכירה התחילה הפרשה המשפטית שמקורה בקרן למורשת הכותל שגילתה את העניין וטענה כי הפרויקט הוקם במרמה. השניים מכרו את אחזקותיהם בפרויקט והתנערו ממנו.
טכנולוגיית NFT (Non – Fungible Token) היא רשיון או תעודת דיגיטלית על בעלות הפריט, המתבססת על טכנולוגיית בלוקצ'יין. ה-NFT הינו חד פעמי, המידע בו ייחודי ומהווה פריט אספנות ומאפשר לאספנים ולרוכשים בעלות ואימות מקוריים על היצירות הדיגטליות (יצירות משוכפלות).
אמנים רבים ברחבי העולם מציעים לתמוך בעבודתם האמנותית וביצירותיהם באמצעות רכישה בטכנולוגייה החדישה – NFT. הציבור, שלעיתים לא נחשף ואוסף יצירות אמנות, תומך בחדשנות וביצירתיות של האמנים ורוכש היצירות. עם חלוף הזמן, בהתאם לייחודיות ומקוריות היצירות ייתכן ואף ייווצר רווח כספי לא מבוטל, באמצעות רכישה בדרך זו.
 
יזמי HOLY ROCKS נחושים בדעתם להגן על זכויותיהם לחופש הביטוי בדרך של יצירת אמנות בטכנולוגיית NFT וזכותם לחופש העיסוק במכירת היצירות, בכוונתם אף להמשיך בפיתוח הקהילה שהתגבשה סביב אבני הכותל והטכנולוגיה החדישה. לשם כך, הם שכרו את שירותי משרד עורכי הדין ד"ר י. וינרוט ושות'.
עו"ד (רו"ח) דב וינרוט ועו"ד אורי בן יונה: "לטעמנו, משרד הדתות שוגה ואין כל הצדקה לבקשה לצו מניעה זמני שהוגשה. אין כל מקום לטענת המדינה שהיוצרים "התעשרו" על חשבונה ושהיא זכאית לרווחי המיזם. אנו סמוכים ובטוחים שבדיון שנקבע נצליח לשכנע את בית המשפט בצדקת טענותינו. יתרה מכך, אנו מכינים בימים אלה ממש את כתב התביעה כנגד המדינה לפיצוי של מיליוני דולרים  בגין הנזק שנגרם ליזמים כתוצאה מההליך שננקט כנגדם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה