משפט

בית ההשקעות מור הסתבך? הרשויות בודקות חשד לפגיעה במתחרים

בלעדי: לאחר שהגיע מידע לגורמי האכיפה הכלכליים בעקבות הנפקה שבית ההשקעות השתתף בו לאחרונה בסכום המוערך ב-120 מיליון שקל, עלה החשד כי נעשה ניסיון למנוע מבית השקעות מתחרה קטן יותר, לקחת חלק במכרז. הנושא בבדיקה של הגורמים הרשמיים. מור בתגובה: "הטענות בכתבה אינן נכונות"
כפיר אדר |  2
יוסי ואלי לוי (צילום מתוך אתר moreinvest)
האם רשות התחרות בדרך לפתוח בחקירה נגד בית ההשקעות מור? על פי מידע שהגיע ל-ice, באחת ההנפקות האחרונות, ביקשו ב'מור' לרכוש סכום גבוה וחריג במיוחד, אולם אז נודע על פי הגורם כי בית השקעות קטן יותר שנחשב למתחרה עיקש, ביקש אף הוא להשתתף בהנפקה.
על פי הגורם, בבית ההשקעות 'מור', איימו לכאורה כי אם בית ההשקעות הקטן יותר יקבל סחורה בהנפקה, הם ימשכו את השקעתם בהנפקה, המוערכת בסכום של 120 מיליון שקל בסך הכל.
 
המידע שהגיע לגורמי האכיפה בשוק ההון, הפתיע מאחר ו'מור' נחשב עד כה כיקיר הרגולציה ויקיר העיתונות הכלכלית ונחשב לגורם שעל פניו מחולל תחרות, עד כדי שקיבל היתר להקים קרנות פנסיה ולהתחרות בשחקנים הגדולים באמת בשוק.
הפעולה הלכאורית של מור, מעלה חשש כי בית ההשקעות הגיע לממדים גדולים מדי עד כדי שהוא מרשה לעצמו לכאורה, לפגוע בתחרות, שעלולה לגרום להפסדים כספיים משמעותיים, עבור עמיתי קופות גמל אחרים.
כאן המקום לציין כי הרגולציה הישראלית הכריזה מלחמת חורמה על יוקר המחייה בישראל, יזמה רפורמות מרחיקות לכת בתחום הבנקאות והפיננסים, כדי להוזיל את עלויות המימון ולאפשר לגופים קטנים לייצר תשואות לציבור.
 
והנה, מגיע מידע שנבדק (טרם הוכח) שבית ההשקעות 'מור' פועל לסכל את הרפורמות והתחרות בשוק ניהול הכסף. יש לציין כי מדובר במידע שנבדק ברשויות האכיפה השונות וטרם ננקטו צעדים רשמיים ופולשניים בעקבות המידע שמתפרסם בשורות אלה. 
ממור נמסר בתגובה: "הטענות המוזכרות בכתבה אינן נכונות".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מור
    אלכס 02/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יקיר המערכת . כמה טימטום יש. קפטלסיטים חזירי בכל בתי ההשקעות . הנורמ בתי השקעות של קפיטליסטים חזירי.
    סגור
  • 1.
    מור
    יוספה 02/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מור שמור כולם רמאים. שילמו מיליונים קנס הרמאים.
    סגור