משפט

מאסק נגד ארה"ב: "התעמרות ממשלתית ושלילת זכויות יסוד"

האיש העשיר בעולם דורש משופט פדרלי לבטל הסדר פשרה שעליו חתם היזם ב-2018, ושלטענתו שימש את המדינה כתירוץ לנסות לצנזר אותו ולהטיל עליו מגבלות בלתי חוקיות
יאיר מור | 
אילון מאסק (צילום flickr, vecteezy)
מנכ"ל טסלה והאיש העשיר בעולם, אילון מאסק, הגיש ערעור לבית משפט בארה"ב, בטענה שהרשות לניירות ערך (SEC) במדינה רודפת אותו בניגוד לחוק ותוך חריגה מסמכויותיה.
במסמך שהוגש לבית המשפט הפדרלי במחוז הדרומי של ניו-יורק אתמול (שלישי) דורש מאסק מהשופט לבטל את הסדר הפשרה שנחתם ב-2018 בין המיליארדר לנציבות. לטענתו, הוא "אולץ" לחתום על הפשרה, תוך ניצול של חוסר הבנתו בחוק, ואם זה לא מספיק, הפשרה שימשה לכאורה את הרשות כמעין תירוץ לרדוף אותו ברמה חסרת תקדים מאז ועד היום, במה שהוא מגדיר כ"התעמרות ממשלתית".
 
נזכיר כי ב-2018 תבעה הרשות את מאסק לאחר שפרסם ציוץ לפיו הוא מארגן מהלך למחיקה של טסלה מהבורסה והחזרתה לידיים פרטיות – הודעה שהקפיצה את מחיר המניה. לטענת הרשות, הציוץ הפר את המגבלות על סחר במידע פנים על מהלכים כאלה, ואף היה בגדר שקר למשקיעים, מאחר שהמהלך מעולם לא בוצע. עם זאת, כעת טוען מאסק כי הציוץ דיבר על אפשרות אמתית, שהיתה קיימת וכבר היו לו הבטחות למימון עבורו.
הפשרה שנתחמה כללה פרישה של מאסק מתפקיד יו"ר טסלה, והתחייבות לפיקוח כלשהוא על הציוצים שהוא מעלה לטוויטר. עם זאת, לדבריו, ההסכם הזה שימש כתירוץ לפתוח נגדו ב"חקירות בלתי-נגמרות" כמעט על כל ציוץ, תוך הפרה בוטה של זכותו לפי התיקון הראשון לחוקה האמריקאית (חופש הביטוי) ואף ללא כל סמכות חוקית ברוב המקרים.
כך, למשל, בנובמבר 2021 הוציאה הרשות צו נגד מאסק על מסחר במידע פנים בשל סקר הטוויטר שערך בין עוקביו לגבי מכירת מניות טסלה שבבעלותו. הרשות טוענת כי הוא תכנן את המהלך מראש, ולראיה מציינת כי אחיו מכר את מניות טסלה שלו יום לפני העלאת הסקר. מאסק, מצידו, טוען כי הסקר אינו מידע פנים, אלא שאלה תמימה, ולרשות אין שום סמכות לחקור אותו בשל כך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה