משפט

מאמן כדורגל הונה את העירייה במיליונים וזה העונש שיקבל

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר את דינו של יצחק צבי, שהורשע בעבירות של קבלת דבר במרמה זיוף והלבנת הון
מערכת ice | 
בית המשפט המחוזי באר שבע (צילום ויקיפדיה, פלאש 90/ נתי שוחט, freepik)
בית המשפט המחוזי בבאר שבע בראשות השופט י' עדן גזר את עונשו של יצחק צבי שהורשע, בעקבות הודאתו במסגרת הסדר טיעון בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף מסמך בכוונה לקבל דבר בנסיבות מחמירות, שימוש במסמך מזויף בכוונה לקבל באמצעותו דבר בנסיבות מחמירות, ועבירות הלבנת הון.
על פי עובדות כתב האישום המתוקן, צבי עבד כמאמן כדורגל במועצה האיזורית חוף אשקלון החל משנת 1999, ומשנת 2010 עד אוגוסט 2016, עבר כרכז הספורט של המועצה במסגרת תפקידו הוא היה אחראי, בין היתר, על גיוס מאמנים לחוגי הכדורגל של המתנ"ס, החתמתם על חוזי עבודה ומסמכים נוספים הקשורים להעסקתם ודיווח על שעות עבודתם.
 
בין ינואר 2008 ועד ליולי 2016, צבי זייף מסמכים ויצר כלפי המועצה מצגי שווא, באמצעות המסמכים המזויפים, לפיהם האנשים שפורטו בכתב האישום, עובדים כמאמני כדורגל, וזכאים למשכורות ותנאי שכר שונים, וזאת כשהוא יודע שבחלק מהמקרים אותם אנשים לא עבדו כלל, וקיבל במרמה ובנסיבות מחמירות את משכורותיהם. עקב הזיופים ומצגי השווא הנאשם קיבל במרמה מהמועצה בדרכים שפורטו בכתב האישום ב-407 הזדמנויות סכום אשר מתוכו נותרו ברשותו לפחות מעל מיליון ש"ח.
על פי כתב האישום, צבי ביצע הלבנת הון בכספים שקיבל כתוצאה מביצוע עבירות המקור, בכך שגרם שכספי המרמה יופקדו בחשבונות שונים, שלו, או של בני משפחתו או של המאמנים, ולאחר מכן גרם למאמנים למסור לו כסף במזומן מתוך הכספים שהופקדו בחשבונותיהם. בנוסף, צבי רכש בכספים שקיבל דירה ורשם אותה על שמה של בתו.
במסגרת הדיון בגזר הדין התייחס בית המשפט לנסיבותיו הרפואיות והאישיות של צבי וכן לערכים המוגנים בעבירות אותן ביצע. בעניין העבירות מכוח חוק איסור הלבנת הון, התייחס בית המשפט לערכים המוגנים של "מניעת ביצוע פעולות אשר יפגעו ביכולת לאתר ביצוע עבירות ועבריינות, מניעת הסתרת תוצרי עבירות, מניעת שימוש ברווחים שהם תוצאת ביצוע עבירות, ושלילת מקורות מימון להמשך פעילות עבריינית".
כמו כן, קבע בית המשפט כי העבירות לפי חוק איסור הלבנת הון מחייבות ענישה מחמירה, על מנת לתת את המענה העונשי הראוי ולהוות תמריץ שלילי לביצוע עבירות אלו. בית המשפט התייחס גם לחומרת העבירות ולכך שמדובר בנאשם שביצע באופן סדרתי, מתוכנן ומתוחכם עשרות רבות של עבירות במשך תקופה ממושכת, תוך שהוא  מנצל את האמון שניתן לו על ידי מספר רב של אנשים וגופים ומקבל סכומים אשר במצטבר הגיעו לכמיליון שקל.
בית המשפט קיבל את ההסדר אליו הגיעו הצדדים, על אף שקבע כי יש בו הקלה משמעותית עם צבי וכי העונש היה צריך להיות חמור יותר, וזאת בין היתר נוכח מצבו הרפואי והעובדה שהוא נעדר עבר פלילי. לאור כל זאת גזר בית המשפט על צבי עונש של מאסר בפועל לתקופה של 24 חודשים, מאסר על תנאי וקנס בסך של 1,000,000 שקל
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה