משפט

זאפה הסתבכה? זו המצטרפת לתביעה הייצוגית נגדה

המועצה הישראלית לצרכנות מבקשת להצטרף לתובענה ייצוגית נגד זאפה וחברת פיסטוק אמנים בע"מ, בטענה כי לא השיבו לצרכנים  את כספם למרות שהמופעים בוטלו עקב משבר הקורונה. המועצה לצרכנות: "לתוצאות ההליך עשויות להיות השפעות חמורות על כלל ציבור הצרכנים"
מערכת ice | 
תביעת הענק שהוגשה לזאפה (צילום יחצ, vecteezy)
המועצה הישראלית לצרכנות הגישה בקשה להצטרף כ"ידיד בית משפט" בתביעה ייצוגית המתנהלת בבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד החברות אשר מפעילות מועדונים, אולמות וחללים פתוחים הנושאים את השם ‚זאפה‘ שנערכים בהם מופעים.
ביום 30.3.2022 בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר כייצוגית תביעה שהוגשה נגד החברות. לטענת התובעת, החברה לא השיבה מיליוני שקלים ללקוחות שרכשו כרטיסים להופעות שבוטלו עקב מגיפת הקורונה, בניגוד לדין ולתקנון החברה.
 
במועצה התקבלו מאות תלונות צרכנים כנגד אתר זאפה בנושא התובענה ממש. צרכנים רבים התלוננו כי חוו קשיים ביצירת קשר עם זאפה כאשר המופעים להם רכשו כרטיסים בוטלו. למרות פניות המועצה אל זאפה – בחלק מן התלונות, זאפה לא השיבה לצרכנים את כספם עד למועד זה.
לעמדת המועצה, בהתאם להוראות הדין והתקנון של זאפה עצמה, חלה על זאפה החובה להשיב לצרכנים את מלוא הסכומים ששולמו לה על ידי צרכנים, בגין הופעות שבוטלו עקב הקורונה. אף בית המשפט קבע כי לעניין זה כי בשלב ראשוני, זאפה התנהלה בחוסר תום לב, לא מילאה אחר החיובים המוטלים עליה בחוזה ולא את חובת ההשבה:
בית המשפט גם התייחס לתקנון שניסחה זאפה, המחייב אותה בהשבת מלוא הסכומים: "הינֵּה כי-כן, על-פי תקנון שניסחה זאפה, אם לא קוני הכרטיסים הם האחראים לכך שאינם יכולים לצפות במופע, זכותם לקבל בחזרה את כל הסכום ששילמו. למותר לציין כי מגפת הקורונה וההגבלות שהוטלו בעקבותיה הן גורם שאינו תלוי במזמין, ואֵי-לכך נראה כי במקרה זה חִייב התקנון את זאפה להחזיר לרוכשים את התמורה במלואה".
"בשים לב לחשיבות ההליך, אשר לתוצאותיו עשויות להיות השפעות קשות על ציבור צרכנים רחב ואף להביא למצב בו "חוטא יצא נשכר", מבקשת המועצה  להצטרף להליך כידיד בית משפט על מנת לסייע בהגנה על כלל חברי הקבוצה ועל כלל ציבור הצרכנים. המועצה מבקשת להצטרף להליך בהתאם להוראות חוק תובענות ייצוגיות, כדי להביא בפני בית המשפט את המידע והניסיון שבידיה כארגון הצרכנים היציג במדינה  ולהשמיע את קולו של ציבור הצרכנים שאינם מיוצגים בהליך, דבר שעשוי לסייע לבית המשפט בבירור התובענה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה