משפט

תושב הנגב תקף שוטרים - וזוכה: "גרמו להסלמה מיותרת"

בית המשפט בבאר שבע זיכה את חסן זאיד מעבירות של תקיפת שוטרים בנסיבות מחמירות, אחרי שנשך וקילל את השוטרים. השופטת חולתא טענה: "חוסר יכולת להתאפק וטעות בשיקול הדעת של השוטר, ולא להפך"
מערכת ice |  2
מעצר-אילוסטרציה (צילום פלאש 90/ רועי אלימה)
בית המשפט השלום בבאר שבעה זיכה היום (חמישי) חסן זאיד בן ה-26, תושב הנגב משבט אל-עזזמה, מעבירות של תקיפת שוטרים בנסיבות מחמירות ואיומים. זאיד נשך וקילל את השוטרים, אך זוכה מכיוון שלטענת בית המשפט התנהגות השוטרים גרמה להסלמה מיותרת של המקרה.
הכל התחיל ב-2019, אז הגיעו השוטרים לאזור רמת בקע שם ניסו לאתר חשודים בבנייה לא חוקית. השוטרים הגיעו אל זאיד שצעק לעברם "תעופו מפה, זה לא השטח שלכם, אני אז**ן אתכם". בתגובה לכך צמד השוטרים הודיעו לחשוד כי הוא מעוכב, ואז זאיד קילל אותם בשנית.
 
כשניסו לעצור אותו, זאיד התנגד למעצר, השתולל על השוטרים, תקף אותם ואף נשך את אחד השוטרים פעמיים. שוטר נוסף שהגיע לסייע במעצר ננשך אף הוא על ידי זאיד. שני השוטרים נחבלו וקיבלו חיסון טטנוס.
אלא שהשופטת ענת חולתא, סגנית בית המשפט, החליטה לזכות את זאיד מחמת הספק לאחר החקירות הנגדיות של השוטרים ועדותו. לדברי זאיד, הוא קיבל את פניו של אחד המפקחים במקום בברכה, ואף הציע להם תה וקפה. זאיד טוען כי הוא צעק לעבר שוטר שהלך לכיוון המגורים במקום כי אין לו מה לחפש במגורי הנשים, והשוטר התעצבן עליו. זאיד סיפר כי אחד מהשוטרים בא וחנק אותו. "אני בכלל לא השתמשתי בכוח, פשוט מאוד אחד מהם חנק אותי, בכלל לא היה לי אוויר. לא התכוונתי לנשוך את השוטרים". בית המשפט הצדיק את טענותיו של הנאשם וטען כי האפשרות כי האפשרות הסבירה יותר היא שהתנהלותם של השוטרים הייתה תוקפנית שלא לצורך.
 
עוד קבעה השופטת חולטא כי "בית המשפט מציב ציפייה לרף התנהגות גבוה יותר לעובדי ציבור, שוטרים, מאשר אזרחים. בית המשפט מצפה כמובן מאזרחים לנהוג בכבוד וביראה כלפי גורמי אכיפת החוק ולציית להם, אך הנאשם עשה כן בחלקו הראשון של האירוע. ההסלמה במקרה זה הייתה מיותרת, והיא הייתה תוצאה של חוסר יכולת להתאפק וטעות בשיקול הדעת של השוטר, ולא הפוך". השופטת קבעה כי התנהגותו של הנאשם לא היוותה איום ממשי על השוטרים, לא באופן מילולי ולא פיזית"..
עוד נקבע כי הביטוי "אני אז**ן אותך", בהקשר שבו נאמר, ספק אם עולה לכדי עבירת איומים כלפי השוטר. "לא הייתה כוונה מצד זאיד 'לז**ן' את השוטר, לא במובן המילולי ולא במובן המטאפורי, גם לא היה בכוחו לעשות כן, כאשר הוא מוקף בשוטרים". בית המשפט ציין כי "הציבור בישראל מצפה כי השוטרים יגנו עליו, ישמרו על הסדר הציבורי, יטפלו בנחישות בהפרות הסדר הציבורי ובמקרי עבירה וימנעו במקרים אחרים הסלמה מיותרת של אירועים".
"בין האוכלוסייה ובין רשויות אכיפת החוק. ללא היכולת של הציבור לתת אמון בשוטרים, כי אירועים מתאימים יטופלו באמצעים מתאימים, שלומו של כלל הציבור אינו מובטח. הדברים נאמרים בצער רב בשל כך שההתרשמות מעדויות השוטרים בבית המשפט הייתה של היעדר תובנה מוחלט לגבי ההסלמה המיותרת של האירוע בזירה כפי שהתרחש, היעדר נטילת אחריות מצדם, גם במרחק הזמן על אירוע מיותר זה ותוך מסירת עדויות שעוררו חוסר אמון".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    השופטת מעודדת את הבריונות נגד שוטרים ואזרחים, אטימות
    אמיר 06/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    של בית המשפט וניתוק מהמציאות הקשה בה פועלים השוטרים...
    סגור
  • 1.
    שופטים\ות דפוקים\ות מהייסוד (ל"ת)
    שופטים דפוקים מהייסו 06/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור