משפט

גט טקסי חוטפת תביעה: האם הסתירה מהנהגים גובה העמלה?

בית המשפט אישר תביעה ייצוגית נגד גט טקסי. נגד החברה נטען כי גבתה עמלות גבוהות יותר מהאחוז ששילמו הנוסעים, תוך שהסתירו זאת מהנהגים
מערכת ice |  3
Gett (צילום freepik, אתר החברה Gett)
אתמול (רביעי) אושרה בבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה לתביעה ייצוגית נגד חברת המוניות גט טקסי, (Gett). התביעה, שהוגשה בשם כל נהגיה, טוענת כי גט סיכמה עם בתי עסק מחיר גבוה יותר עבור נסיעות מזה שהוצג ביישומון בפני הנהג, אשר קיבל בפועל פחות כסף עבור הנסיעה ממה שהיה אמור לקבל עבור המחיר המלא שנקבע בין גט לבית העסק.
מי שהגיש את הבקשה לתביעה הוא אור שרון, נהג של גט שטוען כי גט מציעה לנהגים ארבעה מסלולי תשלום דמי מנוי, כאשר ההבדל בין המסלולים הוא שיעור העמלה שגובה החברה מכל נסיעה. לפי ההסכם, גט הצהירה שהיא תנכה עמלה של בין 10% ל-15% מסך עלות הנסיעה כפי ששולמה בפועל על ידי הנוסע, אולם המחיר שהנוסע העסקי משלם לחברה אינו גלוי בפני הנהג וגט מסכמת עם בית העסק את המחיר.
 
הקבוצה התובעת כוללת את כל נהגי המוניות שהתקשרו עם החברה בהסכם החל משנת 2013 ושגט לא שילמה להם עבור עלות השירות המלא ששילם לה הלקוח בנסיעה עסקית או בשירות המשלוחים.      
עוד על פי התביעה, גט סיכמה עם בתי עסק על קבלת תמורה גבוהה יותר עבור נסיעה, מאשר זו המוצגת ביישומון בפני הנהג. בכך, הנהג קיבל תשלום נמוך יותר מזה שהיה אמור לקבל לפי מחיר הנסיעה של הנסיעה. זאת, כאשר לתובע היה מסלול הסכם מיוחד בו הוא שילם לגט מנוי חודשי יקר מאוד ובתמורה היה אמור לקבל את המלוא התמורה עבורה הנסיעה ללא אחוזים.
 
על פי הפרסום באתר ynet, במהלך הדיון בבקשה התברר כי בגט מתקיימות כ-100 אלף נסיעות עסקיות בחודש ולפי אחת ההערכות, הפער בין התמורה האמיתית לזו המוצגת בפני הנהגים נעה בין 10 ל-20 שקל לנסיעה.
בהחלטת בית המשפט נכתב כי "כאשר נמנעה החברה מהעברה למבקש של מלוא התמורה ששילמו לה הלקוחות העסקיים, לכאורה, היא הפרה את ההסכם והקימה למבקש עילת תביעה נגדה בגין הפרתו".
 
עוד קבע בית המשפט כי גט לא הוכיחה שהיא מיידעת את הנהגים בדבר הדרך שבה היא קובעת את התמורה לנסיעות עסקיות ולא מחדדת בפני הנהגים שהסכום אשר משולם לה אינו הסכום שיקבלו
בעקבות דברים אלו, השופטת ששונה אלמגור החליטה לאשר את הדיון בתביעה כתביעה ייצוגית. השופטת אמרה כי היא מקבלת את הטענה שגט הפרה לכאורה את ההסכם עם הנהגים והיא נמנעה מלשלם לתובע את המלוא התמורה על נסיעות עסקיות ועל משלוחים ולכן כמה לו עילת תביעה. "המשיבה במעשיה ומחדליה התרשלה לכאורה כלפי ציבור הנהגים ועל כן קיימת אפשרות סבירה שתחוייב בעילת רשלנות. כלל התנאים לאישור התביעה כייצוגית מתקיימים. המבקש אוחז בעילת תביעה אישית", קבעה השופטת אלמגור.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אל תסעו במוניות גנבים ורמאים הם נהגי מוניות
    גדי 02/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אסור לנסוע במוניות נהגי המוניות גובים כמה כסף שרוצים בלי מונה עם מונה תמיד לטובתם נסיעה של 20 שקל יכולים להפוך אותה בקלות ל-100 או 150 שקלים. נהגי מוניות הם גנבים רמאים רוצים לחלוב כל שקל מהנוסעים הכי טוב זה רכבות ואוטובוסים הכי זול ובטוח ידוע כמה תשלם ולא ינסו לרמות אותך. הלוואי ואף אחד ואף אחת לא תיסע במונית במדינה ואז נהגי המוניות לא יוכלו לעשות קומבינות וטריקים ולגבות איזה מחיר שהם רוצים זה מסוכן לנסוע במונית בן אדם יכול לפשוט רגל נסיעה של 100 שקל יכולה פתאום להכפיל את עצמה ל-300 אפילו 400. אל תסעו במוניות
    סגור
  • תזדהה אידיוט ותקבץ תביעה על הראש.... (ל"ת)
    שאול 01/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    חזירות,שקרים,עונשים,תקלות
    נהג גט 07/2022/10
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אני עובד בגט מספר שנים,חברה חזירית,אפליקציה עם המון תקלות,שקרים על ימין ועל שמאל,הבטחות באויר,חסר שקיפות,עושק מהגים,ניצול מחפיר,זלזול בחוק,הגיע הזמן שיעמידו אותם במקום
    סגור