משפט

לפחות 19 הרוגים בשני מקרי ירי המוני בדרום אפריקה

שני המקרים התרחשו בברים בערים שונות במדינה סמוך לחצות הלילה: בירי הראשון ביוהנסבורג נהרגו 15 בני אדם ונפצעו רבים שמספרם עוד לא ברור, ובירי השני בעיר פיטרמריצבורג נהרגו לפחות ארבעה ונפצעו שמונה
מערכת ice |  1
נשק (צילום unsplash)
לפחות 19 בני אדם נרצחו ורבים נפצעו בצמד תקריות ירי המוני בשני ברים נפרדים בדרום אפריקה בשעת לילה מאוחרת של שבת. המשטרה טוענת שהתוקפים השתמשו ברובים ובאקדח 9 מ"מ.
 
הירי הראשון התרחש בערך בחצות זמן מקומי, כאשר חמושים נכנסו לבר בעיר הבירה יוהנסבורג, הרגו 15 בני אדם ופצעו מספר לא ידוע של אחרים. בירי השני נכנסו שני גברים לבר בעיר פיטרמריצבורג ופתחו באש באקראי על מבלים, כשלפחות ארבעה נהרגו ונפצעו שמונה.
"החקירה הראשונית מעלה שהאנשים האלה נהנו כאן, בטברנה מורשית שפעלה בשעות הנכונות", אמר מפכ"ל המשטרה אליאס מאוולה לסוכנות הידיעות AP על הירי הראשון. "פתאום הם שמעו כמה יריות, ואנשים ניסו לברוח מהטברנה. אין לנו כרגע את הפרטים המלאים של מה המניע, ולמה הם כוונו לאנשים האלה", הוסיף. 
"ניתן לראות שהיורים השתמשו בנשק חם בקליבר גבוה ושירו באקראי. כל אחד מהאנשים האלה נאבק לצאת מהטברנה". מוואלה המשיך ואמר שהתוקפים השתמשו באקדח 9 מ"מ וברובים בהתקפה הראשונה. לא ידוע באיזה כלי נשק נעשה שימוש בפיגוע בפיטרמריצבורג. מפכ"ל המשטרה של אותו אזור אמר כי גורמים רשמיים עובדים "מסביב לשעון" כדי למצוא חשודים. 
התקריות התרחשו כשבועיים לאחר ש-22 בני נוער נמצאו מתים בתוך בר אחר בעיירת החוף מזרח לונדון. עם זאת, בני הנוער לא הראו סימני פציעה חיצוניים, והרשויות1פנו למעבדה טוקסיקולוגית כדי לקבוע את סיבת המוות שלהם. דיווחים ראשוניים העלו כי ייתכן שבני הנוער מתו בדריסה, אך זה נשלל מאוחר יותר. הרשויות טרם פרסמו תוצאות מהמעבדה לרעילות.
 
כלי תקשורת מקומיים טוענים כי הבעלים של מועדון הלילה, שעדיין לא צוין בשמו, עשוי לעמוד בפני אישום בקרוב בגין הגשת אלכוהול לקטינים. בין המנוחים לפחות תשע בנות ו-12 בנים. המשטרה גילתה לפחות 17 מבני הנוער מתים כשהם הגיעו למועדון הלילה בערך בשעה 4 לפנות בוקר ב-26 ביוני, בעוד שחמישה אחרים מתו מאוחר יותר בבית החולים או בדרך לבית החולים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    איזו גזענות
    תחכמוני 07/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זו ידיעה כה חשובה, ואין לה הד בכלי התקשורת. בושה כי מדובר בשחורים לפחות כאן הופיע
    סגור