משפט

ענקית הממתקים נתבעת: הסוכריות האהובות לא ראויות למאכל

מארס נתבעה על ידי צרכן שטוען שסוכריות סקיטלס שבארה"ב אינן ראויות לאכילה מכיוון שהן מכילות רעלן ידוע שהחברה התחייבה לפני שש שנים לבטל את שילובו. המוצרים עם הרכיב לא משווקים בישראל
מערכת ice |  3
המוצרים של מארס ברשתות השיווק (צילום חגי רצון)
בתביעה ייצוגית שהוגשה ביום חמישי באוקלנד, קליפורניה, בבית המשפט הפדרלי, ג'ניל ת'מז האשימה את ענקית הממתקים הבינלאומית מאס בסיכון אוכלי סקיטלס "תמימים" על ידי שימוש ב"רמות גבוהות יותר" של טיטניום דו חמצני, או TiO2, כתוסף מזון. אגב, הסקיטלס בישראל מגיעות מאירופה ועל כן, לטענת החברה, הסוכריות שמשווקות לצרכן הישראלי לא מכילות טיטניום.
התביעה גם אמרה כי טיטניום דו חמצני ייאסר באיחוד האירופי בחודש הבא לאחר שרגולטור בטיחות המזון שם ראה שזה לא בטוח בגלל "רעילות גנוט" או היכולת לשנות DNA. "צרכן סביר היה מצפה שניתן לרכוש ולצרוך בבטחה את Skittles כפי שהם משווקים ונמכרים", נכתב בתלונה. "עם זאת, המוצרים אינם בטוחים".
 
התביעה מבקשת פיצויים לא מוגדרים בגין הונאה והפרות של חוקי הגנת הצרכן בקליפורניה. החברה שבסיסה מקלין, וושינגטון, שהיא פרטית, התחייבה בפברואר 2016 להסיר צבעים מלאכותיים ממוצרי המזון שלה במהלך חמש השנים הקרובות. באוקטובר 2016, היא אישרה כי טיטניום דו חמצני היה בין חומרי הצבע שהוסרו, על פי המרכז לבטיחות מזון ללא מטרות רווח, תוך ציטוט של דוא"ל ממארס.
לפי התביעה, טיטניום דו חמצני משמש בצבע, דבקים, פלסטיק וחומרי קירוי, ועלול לגרום לנזק ל-DNA, למוח ולאיברים וכן לנגעים בכבד ובכליות. ת'מז, מסן ליאנדרו, קליפורניה, אמרה שהיא קנתה את הסוכריות ב-QuikStop מקומי באפריל, ולא הייתה עושה זאת אילו ידעה את מרכיביהם.
יש לציין כי המוצרים עם הרכיב לא משווקים בישראל.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    בארהב מיצרים עם צבעי מאכל בארופה ללא
    מיכל 07/2022/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שתדעו שהיצור בארהב של המוצר הוא עם צבעי מאכל רעילים ומסוכנים. וזה מה שמגיע לישראל ,תיראו שרשום עג האריזה יצור ארהב. באירופה מיצרים עם צבעי מאכל טבעים, אבל זה לא משווק בארץ. תבדקו על האריזה מאחורה מה רשום. למה משווקים בארץ מארהב? כי זה זול יותר בגלל הצבעים ,צבע מאכח זטל מצבע טבעי.
    סגור
  • 2.
    לא קונה מזון מעובד
    כמה צבע 07/2022/19
    הגב לתגובה זו
    6 2
    כי בלי הרעלן זה ממש מזון בריאות
    סגור
  • 1.
    לתבוע את משרדי הבריאות שמאשרים את הממתקים האלה. (ל"ת)
    ש 07/2022/17
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור