משפט

מדוע המשפחה תובעת 25 מיליון דולר מ"רחוב סומסום"?

ילדה כהת עור בת 5 ניסתה ללחוץ את ידם של הדמויות בהצגה "רחוב סומסום", אך הם התעלמו ממנה לחלוטין בזמן שהם לוחצים את ידן של ילדות לבנות אחרות. כעת המשפחה תובעת 25 מיליון דולר פיצויים: "אפליה גזעית גורפת ומחרידה"
מערכת ice | 
רחוב סומסום (צילום יחצ)
רגע מקומם במיוחד התרחש במהלך הופעה של "רחוב סומסום". בסרטוני וידאו שפורסמו בארצות הברית ניתן לראות ילדה כהת עור בת 5 בלבד מנסה ללחוץ את ידם של הדמויות האהובות העלייה ולחבקם, אך הם אינם מעוניינים ולוחצים את ידן של הילדות בעלות צבע העור הלבן בלבד, כשאחד מהם אף עושה לה לא עם הראש ומסרב ללחוץ את ידה, בעוד הילדה מסתובבת פעם אחר פעם בהלם מוחלט למצלמה.
קווינטון ברנס, אביה של הילדה, הגיש תביעה ייצוגית בסך 25 מיליון דולר נגד ההצגה בגין "אפליה גזעית גורפת ומחרידה", לאחר שלטענתו התעלמו מבתו, קנדי. "רק להסתכל על הפנים שלה, זה גורם לי לרצות לבכות בכל פעם שאני רואה את זה", אמר ברנס במהלך מסיבת עיתונאים עם עורכי הדין שלו.
 
התביעה טוענת שארבע דמויות שהופיעו התעלמו לחלוטין מקנדי בשל צבע העור שלה: "השחקנים בדמויות התקשרו בקלות עם לקוחות לבנים רבים במיקום דומה", נכתב. "אנחנו עומדים כאן לפניכם היום פשוט מנסים להילחם ולהגן על ילדים שחורים קטנים ועל זכויות האזרח הבסיסיות שלהם", אמר עורך הדין מלקולם רוף לכתבים.
"התעלמו ממנה בין ים של ילדים לבנים צעירים אחרים שהיו מסוגלים לקיים אינטראקציה ולתת חיבוקים". עוד אמר ראף כי ברנס יצר קשר עם משרד עורכי הדין שלו לאחר שצפה בקליפ ויראלי בו נראות שתי ילדות שחורות אחרות מניו יורק, שלכאורה עברו על פניהם לטובת ילדים לבנים בקהל במהלך מצעד. 
 
"קנדי נאלץ לחוות גזענות בגיל 5. זה לא מקובל ואנחנו לא נעמוד מנגד וניתן לזה להימשך", אמר רוף. מהפקת רחוב סומסום נמסר כי היא בוחנת את הנהלים שלה כדי לזהות את כל השינויים הדרושים. היא גם הודיעה כי כל הצוות יעבור הכשרה נוספת כתוצאה מהתקרית. 
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה