משפט

פעילי דאע"ש בישראל: זו הפעילות שסוכלה ע"י השב"כ

כתב אישום הוגש נגד שני תושבי אום אל-פחם אשר תכננו על פי חקירת השב"כ להצטרף לארגון דאע"ש באפריקה ואף קיימו אימוני מטווח ירי בישראל
מערכת ice | 
דאעש המדינה האיסלאמית (צילום GettyImages)

בפעילות משולבת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל, נעצרו אתמול (ראשון) לחקירת שב"כ שני תושבי אום אלפחם בחשד כי בכוונתם לממש פעילות טרור מטעם ארגון הטרור "המדינה האסלאמית", בתוך שטחי ישראל או מחוצה לה. בין היתר, עלה חשד כי בכוונת השניים להצטרף ללחימה באפריקה במסגרת הארגון.

השניים בשנות ה-21 לחייהם , מחמד פארוק יוסף אגבאריה, ועבד אלמהדי מסעוד מחמד ג'בארין, אשר מוכר לכוחות הביטחון בגין פעילות קודמת מטעם ארגון המדינה האיסלאמית במסגרתה תכנן פיגוע בישראל, היו במעקב ובפיקוח הדוק של גורמי הביטחון, נוכח היותם מזוהים עם אידיאולוגיה סלפית-ג'יהאדית קיצונית.


 בחקירתם של השניים נחשפה תוכניתם לצאת לזירת לחימה של  "המדינה האיסלאמית" בחו"ל במטרה להצטרף לשורות ארגון הטרור ולהילחם עבורו. במסגרת זו, פעלו השניים להוציא דרכונים והתייעצו עם אזרח ישראלי, תושב אום אלפחם, אשר חזר לאחרונה מזירת לחימה של ארגון "אלקעידה" באפריקה.


עוד עלה בחקירה כי עבד אלמהדי פנה לגורם מקומי בניגריה על מנת לקבל הוראות הגעה למחוז שמתבצעת בו לחימה אינטנסיבית של ארגון דעא"ש. כן עלה, כי כחלק מההכנות ליציאתם ללחימה בשורות הארגון, צרכו השניים תכנים קיצוניים של ארגון הטרור, בין היתר, תכנים של אמצעי לחימה ותמונות של הרוגים בלחימה ועריפת ראשים, ואף עלה כי קיימו אימונים גופניים ומטווחי ירי כחלק מהכשרתם והכנתם ללחימה בשורות ארגון הטרור. היום, הוגש כתב אישום נגד השניים.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה