משפט

הסוכנות היהודית תעזוב את רוסיה? "יש תקווה לפשרה"

בית המשפט ברוסיה דחה את בקשת הסוכנות היהודית לאפשר הליך גישור במשפט המתנהל נגדה, אך דחה את הדיון בחודש במטרה לאפשר לצדדים ללמוד את החומרים. עו"ד הדין של הסוכנות: "יש תקווה לפשרה שתושג במהלך החודש הקרוב, לא הכול תלוי בנו"
מערכת ice | 
נפתלי בנט וולדימיר פוטין (צילום קובי גדעון לעמ)

בית המשפט ברוסיה החליט היום (שישי) לדחות את מועד ההכרעה בנוגע לסגירת הסוכנות היהודית במדינה במשפט המתנהל נגדה בחודש, על מנת שהצדדים "ישלימו את לימוד החומרים". זאת לאור בקשת הסוכנות, ללמוד את חומרי החקירה אשר עלו במהלך הבדיקה המשפטית.

אנדריי גרישייב, עו"ד בצוות המשפטי המייצג את הסוכנות בהליך, אמר לאחר הדיון כי "יש תקווה לפשרה שתושג במהלך החודש הקרוב, אני מקווה שהכול יהיה בסדר אף שלא הכול תלוי בנו".


גרישאייב ביקש מבית המשפט להשהות את ההליכים, במטרה לאפשר לצדדים לבצע הליך גישור בן חודשיים ולהגיע להסדר. אולם, התביעה ברוסיה התנגדה לכך, והשופטת דחתה את הבקשה, אולם כאמור החליטה לאפשר דחייה של חודש.

כזכור, במרכז ההליך עומדת טענת משרד המשפטים הרוסי לפיו הסוכנות היהודית אוספת מידע על אזרחי רוסיה, באופן המנוגד לחוק במדינה. זאת בעוד בסוכנות היהודית אומרים כי מדובר בפרטים  סטנדרטים הקשורים לעלייה לארץ או להשתתפות בפעילות שקשורה לסוכנות, כגון: מספרי טלפון, כתובות מייל וכדו'.


בעוד ישנה הסברה כי מדובר במשבר מדיני המובל על ידי הדרגים הבכרים ברוסיה, ברקע הביקורת ברוסיה על פגיעה כלכלית במדינה כתוצאה מעידוד עלייה ועזיבתם של רבים, בהם בעלי השכלה ואקדמאיים. ישנם הערכות אחרות לפיהם קיים סיכוי קטן לפתור את המשבר בבית המשפט, אך גם בתרחיש כזה צפויים לסוכנות היהודית אתגרים, מול הרשויות במדינה שיבחנו את פעילותם מקרוב.

 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה