משפט

בן אנד ג'ריס הפסידה בענק: הגלידה נשארת בישראל

השופט המחוזי של ארה"ב אנדרו קרטר במנהטן אמר שלבן אנד ג'ריס לא מגיע צו מניעה לעצור את המכירות והשיווק של גלידות מכיוון שהיא לא הראתה שהיא תסבול מנזק בלתי הפיך, או שהלקוחות יתבלבלו מהמהלך
מערכת ice |  1
בן אנד ג'ריס (צילום פלאש 90, pixabay)
שופט אמריקאי דחה היום (שני) את הניסיון של בן אנד ג'ריס למנוע מחברת האם שלה, יוניליוור למכור את הגלידה שלה בגדה המערבית המכונה "כבושה" בישראל, דבר שלדברי בן אנד ג'ריס ערער את ערכיה.
השופט המחוזי של ארה"ב אנדרו קרטר במנהטן אמר שלבן אנד ג'ריס לא מגיע צו מניעה לעצור את המכירות והשיווק של גלידות מכיוון שהיא לא הראתה שהיא תסבול מנזק בלתי הפיך, או שהלקוחות יתבלבלו מהמהלך. בן אנד ג'ריס תבעה את יוניליוור ב-5 ביולי, בטענה שמכירת עסקיה הישראליים לבעל הרישיון המקומי אבי זינגר מפרה את ההסכם שלפיו יוניליוור רכשה את החברה שבסיסה ברלינגטון, ורמונט בשנת 2000.
 
המכירה בוצעה כמעט שנה לאחר שבן אנד ג'ריס החליטו להפסיק את המכירות בשטחים הפלסטיניים הכבושים על ידי ישראל, בטענה שהיא "לא עולה בקנה אחד" עם הערכים והשליחות החברתית שזכותה לקדם. יוניליוור טענה מנגד שלבן אנד ג'ריס אין כוח לעצור את מכירת העסק הישראלי, ולא ניתן לבטל את המכירה מכיוון שהיא נסגרה בסוף יוני.
המחלוקת החריגה האירה זרקור על המטרה של יוניליוור לתת ליותר מ-400 המותגים שלה משימות ומטרה חברתית. קרטר דחה כ"ספקולטיבי מדי" את הרעיון שלקוחות יתבלבלו אם זינגר יציע מוצרים חדשים המעבירים מסר שעלול להתנגש עם זה של בן אנד ג'ריס. "בן אנד ג'ריס לא הציעה שום ראיה לבלבול כזה או להשפעה של הבלבול לכאורה", כתב קרטר.
השופט ציין כי מוצרים הנמכרים בגדה המערבית ישתמשו בסימנים מסחריים בעברית ובערבית, לא בסימני מסחר בשפה האנגלית. בן אנד ג'ריס ויוניליוור לא הגיבו מיד לבקשות להגיב. המותגים של יוניליוור כוללים גם סבון דאב, מיונז הלמנ'ס וקרם עור וזלין.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    על איזה ערכים מעוותים הם מערכים מעוותים של תמיכה בטרור
    דודו 08/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כנראה שלתמוך הטרוריסטים בם מומצא שלא רק שהוא משיג גבול ונמצא על אדמה יהודית שכלל ושמעולם לא היתה שייכת לו זה ושמורכב הטרוריסטים ורוצחים אלו הערכעם של בו אנד גריס אני יכול לומר להם רק דבר אחד אני מתבייש שאן יהודים גם בן וגם גריס תדעו לכם שידיגם מגואלות בדם כל היהודים שנרצחו בגלל התמיכה שלכם בטרור והערבים המפוקפקים עלהם התחנחתם אתם וכל האמריקאים.
    סגור