משפט

ארגון פשיעה ערבי השתלט על משחטה ומכר עופות במיליונים

חשד: עבריינים המזוהים עם ארגון פשיעה בחברה הערבית השתלטו על מפעל למשחטת עופות ומכרו מיליוני עופות באופן לא מבוקר וללא פיקוח ווטרינרי
מערכת ice | 
משחטה (צילום פלאש90)
במהלך החודשים האחרונים נוהלה חקירה משותפת של היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433, משרד מע"מ עכו ויחידת יהלום ברשות המיסים, ובשיתוף המועצה לענף הלול, המשטרה הירוקה לאכיפה אזרחית, יחידת החילוט באפוטרופוס הכללי והרשות לאיסור הלבן הון ומימון טרור, אודות משחטה באזור הצפון שפעלה במשך מספר שנים בשחיטת עופות בכמות גדולה משמעותית מההיתר שניתן לה וזאת בניגוד להנחיות משרד החקלאות והבריאות. 
 
עפ"י החשד, במשחטה השייכת לתושב דיר אל אסד בן 52, מתבצעת שחיטה עודפת של מיליוני עופות בכל שנה ללא פיקוח ווטרינרי בחסות ארגון פשיעה, כאשר הבשר עושה דרכו לציבור הצרכנים ולמרכולים עם סכנה בריאותית, זאת בנוסף לפגיעה בתחרות מחירי העופות. ההכנסות של מכירת העופות העודפות ושאינן מדווחות לרשויות המס, נאמדות בהיקפים של עשרות מיליוני שקלים בכל שנה.
 
עוד עלה חשד כי מגדלי העופות והווטרינר המפקח מטעם התאגיד, משתפים פעולה עם מפעל המשחטה, באמצעות משלוחי מיליוני עופות מהמגדלים ישירות למשחטה ללא תיעוד או פיקוח.
הבוקר עם המעבר לחקירה גלויה, פשטו שוטרי היאל"כ ביחד עם לוחמי מג"ב ושוטרים מהמחוז הצפוני על המשחטה ובתיהם של החשודים, במהלך הפעילות נתפסו 9 כלי רכב פרטיים, 11 משאיות וכלי רכב תפעוליים וחצי מיליון שקלים במזומן. נעצרו 6 חשודים וכן, עוכבו 6 נוספים, העבירות המיוחסות לחלק מהחשודים הם קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בנסיבות מחמירות, מתן וקבלת שוחד, עבירות על חוק איסור הלבנת הון ומכירת מזון מפוגל.
 
בכוונת המשטרה ביחד עם גורמי האכיפה, לפעול לסגירת המשחטה והעסקים המעורבים בביצוע העבירות. החקירה מנוהלת ע"י משטרת ישראל בליווי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה