משפט

חוקרי כרמל מעודה נחשפים: התיק היה בסכנת סגירה

כשלוש שנים לאחר חשיפת פרשת "הגננת המתעללת", חוקרי המשטרה שעסקו בפרשה נחשפים בראיון מיוחד ומספרים כיצד התמודדו באופן אישי עם החקירה, מה לדעתם עדיין לא נעשה ואיך התיק היה בסכנת סגירה כי כמעט לא השיגו את התיעוד ששינה הכול
מערכת ice |  1
כרמל מעודה (צילום פלאש 90)
פרשת כרמל מעודה נחשפה בפני הציבור הישראלי לפני כשלוש שנים וטלטלה את המדינה ואת המערכת. כעת, עם מעודה מאחורי סורג ובריח ל-9 השנים הקרובות, אלו שראו לראשונה את הסרטונים המזעזעים, אלו שעצרו וחקרו את מעודה - החוקרים - מדברים לראשונה ומספרים בראיון ל'ישראל היום', כיצד הם התמודדו עם הגילויים השוברים.
ראשית, מספרים החוקרים כי התיק נפתח עקב תלונה מצד מקורבת של מעודה שעבדה בפעוטון רק כשלושה שבועות. לאחר שצפתה בהתעללות הקיצונית במקום לא יכלה עוד להמשיך כך והרגישה שהיא חייבת להתלונן. מעת התלונה הייתה דחיפות עילאית למצוא את התיעוד המצולם בפעוטון, אחרת היה קושי בהוכחת חומרת המעשים של מעודה.
ואכן השגת התיעוד ממצלמות האבטחה, שהוכיחו את אשמתה של מעודה ללא שום צל של ספק, כמעט ולא הגיע לידיהם היות והיא הייתה קרובה מאד למחיקתם. החוקרים אמרו שאם לא היו משיגים את צו בית המשפט בזמן, ימים ספורים לאחר מכן מעודה הייתה מצליחה למחוק - הכול. 
עם איסוף התיעוד ועיכובה של מעודה בתחנת המשטרה, החוקרים אומרים כי מעודה הייתה רגועה, נעימה ומנומסת. במקביל, היה להם קשה להאמין לטענות המתלוננת היות והתיאורים היו כה קיצוניים וקשים.
 
במהרה האמת הנוראית החלה להיחשף בפני חוקרי המשטרה, כאשר הם ניגשו רק לרפרף על הסרטונים לפני שנכנסו לחקירה מאומצת מול מעודה:  "ואז החלו הצרחות של החוקרת, צרחות של תדהמה ממה שגילתה. לחצה פליי - בום! יש משהו. עוד פליי - ובום, עוד משהו. אני זוכר שהיא שלחה לי לטלפון סרטון כדי לעדכן אותי. רואים בו התעללות. הבנתי טוב מאוד למה היא צרחה, היא ראתה משהו קשה".
יחד עם זאת, לאורך כל החקירה, אומרים החוקרים, מעודה נשארה אדישה לחלוטין וטענה כי הדרך בה התייחסה לילדים היא שיטת חינוך ועל מקרים ספציפיים שנראים בסרטונים היא תמיד תירצה כל מעשה ומעשה במניע חינוכי ופעמים אחדות אמרה כי אולי הגזימה, או שהתנצלה על כך שזה לא נראה טוב. יחד עם זאת, מעולם לא הביעה חרטה או התנצלות כלפי אף אחד מהקורבנות או הוריהם.
לבסוף, מציינים החוקרים, כי גם הוריה של מעודה היו צריכים לקבל כתב אישום על כך שצפו בכול, לא אמרו דבר ולא עצרו אותה. לצערם, לא היו עבורם שום השלכות.
את החקירה ביצעו שלושה חוקרים, שתי נשים וגבר אחד, כולם הורים לילדים בגילאים שונים ועד יום זה הם מתקשים להשכיח מזיכרונם את התיעוד הנוראי שצפו בו ואת השיחות מלאות הדמעות והמרסקות עם ההורים. על כך הוסיפו כי מדובר בתיק חסר כל תקדים במשפט הישראלי וכי עד יום זה עדיין אין פיקוח תקין על פעוטונים. להורים הם מסרו: אל תוותרו על הילדים שלכם.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כתבה זולה ומכפישה. לא שמענו כבר את זה מאות פעמים?
    צחי 10/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ככלב השב על קיאו
    סגור