משפט

הרופא חסר ההסמכה יעמוד לדין בחשד לרשלנות רפואית חמורה

רופא כללי שמבצע ניתוחי שאיבת שומן למרות שאינו מוסמך לכך, יועמד לדין משמעתי במשרד הבריאות, לאחר ששבע נשים שטופלו אצלו אושפזו עקב סיבוכים
מערכת ice | 
ניתוח פלסטי (צילום האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית)
רופא כללי המטפל בשאיבת שומן במגזר הערבי יועמד לדין משמעתי במשרד הבריאות, לאחר שלפחות שבע נשים שטופלו אצלו הגיעו לאשפוז ואחת מהן כמעט ונפטרה.
"ישראל היום" פרסם כי ד"ר אחמד בדראן מפרסם טיפולי שאיבת שומן, למרות שלפי נוהלי משרד הבריאות רק רופא מומחה בכירורגיה פלסטית, כירורג כללי או רופא עור, מורשים לבצע זאת, בעוד הוא רופא כללי. אחת הנשים שטופלו אצלו, תושבת מזרח ירושלים, אושפזה למשל כמעט חצי שנה בטיפול נמרץ ונגרם לה נזק קשה למעי, עד שכמעט נפטרה.
 
בעקבות הפרסומים סגר ד"ר בדראן מרפאה שהפעיל בנוף הגליל, אך הוא המשיך לפרסם עצמו, לקבוע עם מטופלות בתחומי ישראל ואז להזמין אותן לניתוח במרפאה ברמאללה. יש לציין כי הרופא מפרסם בעמוד האינסטגרם שלו גם טיפולים אסתטיים נוספים כגון מילוי שפתיים וטיפולים להעלמת ורידים ברגליים. כעת, כאמור, נערך לרופא בירור ושימוע במשרד הבריאות, והוא יוזמן לדין משמעתי.
האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית מסר בתגובה לישראל היום: "אנו מחזקים את ידי משרד הבריאות בהחלטה הדרמטית, אף שלקח זמן מה מאז שהעברנו להם תלונות בנושא. אנו קוראים לציבור להקפיד על פנייה לרופא מומחה ולא להסתכן ולהתפתות לניתוחים במחירי מבצע. נוסף על כך אנו מאחלים החלמה מהירה לנפגעים, שחלקם טופלו על ידי הפלסטיקאים המומחים שלנו בבתי החולים וחייהם ניצלו לאחר הסיבוכים הקשים".
עו"ד תמי אולמן, פרקליטתו של ד"ר בדראן: "בבוא היום הוא יציג את עמדתו בפני בית הדין".
ממשרד הבריאות נמסר: "נציבות קבילות הציבור למקצועות רפואיים במשרד הבריאות סיימה את הבירור בעניינו של ד"ר בדראן, ובסופו הומלץ על נקיטת הליכים משמעתיים נגדו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה