משפט

ערוץ 14 הפסיד בתביעה: למי ישלם מאות אלפי שקלים?

בית משפט השלום ירושלים, בראשות השופט אלעד לנג, פסק נגד הערוץ בתביעה של התנועה ליהדות מתקדמת והתנועה המסורתית לתשלום פיצויים בגין הפליה והדרה משידורי ערוץ 14.
מערכת Ice |  1
ערוץ 14 נגד לפיד (צילום צילום מסך)
מכה נפלה היום (שלישי) על ערוץ 14, ערוץ 20 לשעבר, לאחר שבית משפט השלום ירושלים, בראשות השופט אלעד לנג, פסק נגדה בתביעה של התנועה ליהדות מתקדמת והתנועה המסורתית לתשלום פיצויים בגין הפליה והדרה משידורי ערוץ 14.
בפסק הדין הוסבר: "ניתן לומר כי הפרקטיקה המפלה לא ננקטה מחמת טעות, אלא בכוונת מכוון, ממניעים אידיאולוגיים, או למצער מפרשנות המנוגדת באופן מפורש להוראות רישיון השידור שניתן לנתבעת. על כך יש להוסיף כי הנתבעת לא תיקנה התנהלותה גם חרף מספר רב של פניות ותלונות שנעשו על ידי התובעות, ואף על ידי הרגולטור של הנתבעת, אשר, בסופו של יום, אף הטיל עליה עיצום כספי בשל התנהלותה".
 
השופט לנג הסביר: "כך, כאמור, אף הסנקציה שהוטלה על הנתבעת על ידי הרגולטור לא הביאה לתיקון דרכיה של הנתבעת – והיא המשיכה בהפרה את הוראות החוק לאיסור הפלייה גם לאחר מכן ועמדתה על עמדתה השגויה זו גם בהליך שבפניי – עד תום".
השופט כבר בסופו של דבר: "אני מחייב את הנתבעת לשלם לתובעות, ביחד ולחוד, סך של 132,480 שקל בתוספת הפרשי הצמדה וריבית כדין מיום הגשת התביעה ועד למועד התשלום בפועל.
כמו כן הוסיף: "משתביעת התובעות התקבלה במלואה אני מחייב את הנתבעת להוסיף ולשלם לתובעות סך של 6,624 ש"ח בגין הוצאותיהן וסך של 20,000 ש"ח בגין שכ"ט עורכי דינן. זכות ערעור כדין".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תגישו ערעור
    דני 01/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שופט שאינו ראוי לשפיטה.. שונא דתיים... מונה במחטף של ניסקורו
    סגור