משפט

דרעי לא מתרגש מבג"ץ: "בכל מקרה לא אתפטר"

לקראת הכרעת בג"ץ: יו"ר ש"ס אריה דרעי, משגר מסר חד משמעי לרשות השופטת ומתריע כי לא משנה מה יכריעו שופטי בג"צ, הוא לא מתכוון להתפטר ומגלגל את האחריות לפתחו של ראש הממשלה נתניהו במידה ויאלץ לפטרו
דוד זולדן |  2
אסתר חיות, אריה דרעי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
בסביבתו של דרעי מבינים לאן נושבת הרוח לקראת הכרעת בג"ץ בשאלת מינויו של דרעי ומקדימים תרופה למכה. בצמרת ש"ס מעריכים שהפור נפל עוד בטרם החל הדיון וכי שופטי בג״צ יכריעו השבוע לפסול את מינויו לשר. אריה דרעי מבהיר בשיחות עם מקורביו כי בלאו הכי הוא לא צפוי להתפטר מתפקידו, תוך שהוא מגלגל את כובד האחריות לפתחו של ראש הממשלה נתניהו. דרעי אמנם מטיל אחריות על נתניהו במקרה שבג"ץ יורה לפסול אותו אלא שנתניהו צפוי להוביל מהלך עוקף בג"ץ. 
בג"ץ טרם הכריע האם נכון שדרעי יכהן כשר נוכח שלושה הרשעות לרבות זו הטריה ושצצה בקדנציה האחרונה ועל פי תרחיש ריאלי רוב ההרכב צפוי להכריע כי על ראש הממשלה נתניהו לבטל את מינוי דרעי לשר ולפטרו מהממשלה.
 
אלא שאת החתן עצמו אף אחד עוד לא שאל ומכיוון שכך הוא טורח להבהיר את עמדו באופן רם וברור. אריה דרעי עצמו מבהיר בשיחות סגורות כי "בכל מקרה לא אתפטר", כאשר המשמעות היא שכובד האחריות עובר לידיו של ראש הממשלה נתניהו שיחליט האם לקבל את החלטת בג״צ ולפטר את דרעי או להתעלם מההחלטה ולהשאיר את דרעי בתפקידיו. נתניהו עשוי בתרחיש כזה ליזום מהלך עוקף בג"ץ ולא לקבל את ההכרעה.
המהלך המתוכנן: הקואליציה תפתח בהליך חקיקה שתכשיר את מינויו של דרעי לשר ובכך תתרוקן מאליה החלטת בג"ץ, תהיה אשר תהיה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מדינת מאפיה
    שמשון 01/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רפורמה במערכת המשפט בסדר גמור אבל לא למדינת מאפיה
    סגור
  • 1.
    הפושע מחליט מה עונשו
    הידען 01/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עבריין ישב בכלא הואשם עוד פעמיים בפלילי ורוצה להכתיב כמו הרודן ...
    סגור