משפט

איילה חסון סיבכה את כוכב האח הגדול? נדרש לשלם 15,000 שקל

בית המשפט נתן את פסק הדין בנוגע לתביעה אחרת של אורי סרוקר, שהגיש את התביעה נגד המגישה, במסגרתה קיבל פיצוי של 15 אלף שקל מכוכב הרשת ומתמודד האח הגדול לשעבר גילי כהן שהביע אמירות קשות בעקבות כתבה של העיתונאית הוותיקה
כפיר אדר |  13
אילה חסון (צילום יונתן זינדל פלאש 90)
בהמשך לפרסום ב-ice, אודות תביעת לשון הרע שהוגשה נגד העיתונאית הוותיקה של חדשות 13, אילה חסון, שהבמשך הוחלט שלא תמחק בית המשפט נתן את פסק הדין בנוגע לתביעה אחרת של אורי סרוקר, שהגיש את התביעה נגד המגישה, במסגרתה קיבל פיצוי של 15 אלף שקל מכוכב הרשת ומתמודד האח הגדול לשעבר גילי כהן.
התביעה הוגשה נגד כהן בשל פרסומיו, בעקבות כתבתה של אילה חסון שהולידה את תביעת לשון הרע. על פי הנטען, יום לאחר שידור הכתבה, קרי ביום 28 בנובמבר 2020 ,פרסם הנתבע בחשבונות המשתמש שלו ב"פייסבוק", "יוטיוב" ו-"אינסטגרם" סרטון, התובע סבור, כי תיאורו על ידי הנתבע כ"צמא לדם"; ההתייחסות אליו כאל מי: "שחיים בשביל להרוס לאנשים אחרים את החיים"; ותאורו של התובע כ-"עורך דין נאלח ועלוב", מלמדים על כוונה לפגוע בתובע.
עוד הוסבר: "ביום 29 בנובמבר 2020 התקשר על פי הנטען הנתבע לתובע, טען שיש לו תוכנית ראיונות המשודרת בשידור ישיר בפייסבוק, וביקש לראיין את התובע. התובע הסכים )הוא לא ידע עדיין על הפרסום יום קודם לכן(. הראיון עם התובע הוא "הפרסום השני" לצורכי תביעה זו, לטענת התובע, לכל אורך הראיון הופיע על המסך הכיתוב: "עו"ד אורי סורוקר תובע נהג מונית בגלל טעות של 3.80 שקל זאת למרות שהתובע לא הגיש כל תביעה כנגד נהג המונית" התובע סבור, כי דבריו של הנתבע לפיהם התובע "עוקץ אנשים" ולוקח מהם "כסף בעוונטה", מלמדים, כי הוא בחר להפוך את הראיון עם התובע לבמה להשתלח בתובע ולבזות אותו. .התובע סבור, כי ההבדל בין ביקורת נוקבת, ככל שתהיה, לבין פרסומי לשון הרע מתוך כוונה לפגוע הוא הבדל משמעותי ובענייננו מדובר בלשון הרע".
השופט קבע בהחלטתו: "לאורך כל ההליך המשפטי חזר הנתבע והציע להתנצל. נכונותו לסיים את המחלוקת בדרך זו הייתה כנה ואמיתית. הנתבע אף הבהיר, כי שגה עת סבר שאם לא יזכיר את שמו של התובע, הרי לא ניתן לתבוע אותו בתביעת לשון הרע. הדברים כמובן לא פוטרים את הנתבע מאחריות, ואולם מעת שוויתר התובע על חקירת הנתבע, לא נסתרה הטענה, לפיה אכן לא היה הנתבע ער לדברים ואף סבר שאין הוא עובר על הוראות החוק. כמובא לעיל הדבר גם איין את טענת הזדון".
הפיצוי שנקבע: "נוכח מכלול הדברים ובאיזון הכולל שלהם סברתי, כי יש להעמיד אפוא את הפיצוי הכולל מגיע לתובע על הסך של 15,00 שקל סך זה היה נפסק גם אם היה הפרסום השלישי עולה כדי לשון הרע, שכן יש לראות בפרסום השני והשלישי כמקשה אחת. בשים לב לכך, כי התביעה הוגשה על סכום גבוה מאוד, שהצריך את הנתבע להוצאות נוספות לא מצאתי לנכון לפסוק הוצאות משפט לטובתו.
כזכור, עורך הדין אורי סורוקר תבע סכום של 300 אלף שקל מהעיתונאית הוותיקה. באחד מהדיונים שעלו בכתב התביעה, הוא האם לצרף את חדשות 13 לכתב התביעה, או שחסון תהיה הנתבעת הבלעדית. המחוזי קיבל את עמדת העיתונאית לצרף את חברת החדשות לתביעה, כעת השתיים ייאלצו לעמוד מול הטענות.
 
כזכור, בכתב התביעה תואר: "ביום שישי, 27.11.2020 ,במסגרת תוכניתה "שישי עם אילה חסון", שודרה אחת משתי כתבותיה של הנתבעת, נושא תביעה זו, כתבה שכותרתה - "מדינת ישראל נגד האזרח צ'". ייאמר כבר עתה, כי מי שזכה בכותרת הכתבה, לכינוי המסתורי משהו - "האזרח צ' ", הופיע לכל אורך הכתבה, משך 13 דקות, בפנים גלויות, ובשמו המלא – מר ציון לרדו, הכתבה, כך ע"פ הנטען בה, מציגה את סיפורו של לרדו, אשר לאחר פרישתו לפנסיה, החליט לרכוש מונית, ולעבוד כנהג מונית, באילת".
"לטענת לרדו, התובע ביקש לנסוע לשדה התעופה באילת, ושאל למחיר הנסיעה. לרדו השיב לו כי המחיר הוא 35 שקל, לטענת לרדו, לאחר שנסעו כמה מאות מטרים, התובע שאל אותו מדוע הוא לא הפעיל את המונה במוניתו, ולרדו השיב לו – כי הוא חשב שהמחיר שהוא נקב בו – מקובל על התובע, לטענת לרדו, לבקשת התובע, הוא הפעיל את המונה במוניתו".

תגובות לכתבה(13):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    איילת חסון
    גילוש 02/2023/26
    הגב לתגובה זו
    4 1
    עיתונאית ישרה ואמיתית
    סגור
  • 9.
    עוזבים את ערוץ 13
    ע 02/2023/26
    הגב לתגובה זו
    3 1
    רק בזכות איילה חסון צפיתי ביום שישי וגם במוצאי שבת בתוכניות ,היא עוזבת והרבה בעיקבותיה,עיתונאית ישרה אומרת את האמת בפנים לא מתייפיפת כמו כולם הן בערוץ 13 וגם ב12 מי ששונא את ביבי יותר עולה בסולם למעלה,גועל נפש של תיקשורת רדודה .עוקבת אחר דעות העיתונאים וזה כל כך שקוף,תשארו עם כל השנאה והרפש שלכם ותשדרו לצופים שלכם לערפדים שצמאים לדם.
    סגור
  • 8.
    שישי עצוב
    א.איציק 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    4 3
    שישי עצוב מאוד,"הנאורים" הצליחו להזיז את איילה חסון ולנו אין כבר חשק לראות חדשות בטלוויזיה המגוייסת לשמאל. עכשיו חיות, מנדלבליט, בנט, היומשית וכל הכולירות יכולים לישון בשקט, אף אחד לא ילחץ לחקור אותם. איילה, מחכים לך בתחנה הבאה שתבחרי!
    סגור
  • 7.
    חסון אינה עיתונאית אלא כייס חמישי של נתניהו
    דניאל 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    3 5
    חסון אינה עיתונאית, שליחה של ראש כנופיית הפשע נתניהו, בזמנו דרכה את העיתונאים המוכשרים של ערוץ 10, שהעלו כתבות אמת על החמדנות של נתניהו, עד שהשתלטה על הערוץ והיה צורך לפרקו, עכשיו היא באותה דרך לערוץ כאן, שמתנגדים בכוח לפרקו, חסון מהווה אסון לכאן, מה שבטוח שאם זה יתממש אני מפסיק לצפות בכאן 11, מקווה רק שלא ישמידו את כול. ההוכחות ששמורות לפשעי נתניה, והבית הלאומני והליכודבמיוחד את ההסתה לרצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, שעד היום לא נחקר איש מהמסיתים
    סגור
  • חסיד
    שמוליק 02/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לך חפש מי ינענע אותך כדי להוציא ממך את כל השקרים
    סגור
  • טען עוד
  • על תגזים, אילה עיתונאית מספר 1
    אור 02/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 1
    דרך אגב כותבים גייב חמישי ולא כייס, סלמאת
    סגור
  • 6.
    פעם הייתה עיתונאית טובה אבל...
    קול 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    5 8
    נהפכה לביביסטית בגלל פרנסה...
    סגור
  • 5.
    אילה חסון
    אסתר 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    17 4
    מה שתעשי או לא תעשי אוהבים אותך ותצליחי בה...כל
    סגור
  • 4.
    הכי טובה
    אלי 02/2023/23
    הגב לתגובה זו
    23 7
    איילה חסון מספר 1. מיקצועית והגונה.
    סגור
  • 3.
    אלי
    מספר 1 02/2023/23
    הגב לתגובה זו
    11 4
    גם אני חושב שאיילה העיתונעית מס 1 בישראל.
    סגור
  • 2.
    מספר 1
    זבולון סולומון 02/2023/23
    הגב לתגובה זו
    5 2
    איילה תעברי לערוץ 1א
    סגור
  • 1.
    הגיע הזמן להעמיד את הגב' חסון במקום
    שאול המאירי 02/2023/23
    הגב לתגובה זו
    11 17
    כל הכבוד לעוה"ד, אשר יצא להגן על שמו הטוב והצדק. הקלות הבלתי נסבלת של הכפשת שמו של בן אדם, גם אם הוא עו"ד, חייבת להיפסק. אני זוכר טוב את הפרשה. עו"ד אשר עשה את חובתו האזרחית, והגיש תלונה מוצדקת נגד נהג מונית עבריין, מצא עצמו מול כוחות הרשע, רק לצורכי הרייטינג של איילה חסון. מעניין אם הגברת חסון תפרסם במהדורה הקרובה, את פסה"ד אשר החל בעקבות כתבה רשלנית ומגמתית שלה.
    סגור
  • איבדה את זה
    י 02/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אחרי הכתבה השקרית על עו"ד סורקר הפסקתי לראות כל תוכנית של אילה חסון. היא איבדה את האינטגרטי העיתונאי.
    סגור