משפט

היום שאחרי: מתי זדורוב ישוחרר וכמה זמן נותר לפרקליטות לערער?

יום אחרי הבשורה המטלטלת על זיכויו של רומן זדורוב בפרשת הרצח של תאיר ראדה, מתחילים להתברר הפרטים של שחרורו בפועל ממעצר הבית בו הוא נמצא וגם מה האופציות של הפרקליטות
מערכת ice |  1
רומן זדורוב (צילום פלאש 90/ יונתן סינדל)
אמש (חמישי), אחד המשפטים הדרמטיים בתולדות מדינת ישראל הגיע לסיומו כאשר 16 שנה אחרי רצח תאיר ראדה ז"ל, המשפט בעניינה הוכרע באופן סופי כאשר רומן זדורוב, שהואשם ברצח וישב מזה 16 שנה בכלא, זוכה מחמת הספק. זדורוב זוכה ברוב 2-1 על ידי השופטים שהסבירו כי הם מביעים תקווה כי עתה יירגעו הרוחות בציבור. בזמן הקראת הזיכוי - רומן זדורוב נצפה דומע, בנו אמר: "עשינו את זה, אני לא מאמין".
מיד עם פסק הדין, פרקליטות המדינה הוציאה הודעה לפיה היא שוקלת האם להגיש ערעור בנוגע להחלטה. בהודעה מטעם הפרקליטות נכתב כי "במהלך 16 השנים האחרונות שישה שופטים בשלוש ערכאות שונות קבעו שרומן זדורוב הוא הרוצח של הילדה תאיר ראדה ז"ל". 
 
לפרקליטות כעת יש 45 ימים להגיש את הערעור. על מנת להחליט האם לעשות זאת, אנשיה יצטרכו ללמוד לעומקי עומקים יותר מ-700 עמודי פסק הדין. בפרקליטות קיימת אמונה כי יש להם תשתית ראייתית חזקה ומספקת להרשאה וגם אם יחליטו שלא לערער בסופו של דבר על זיכויו של זדורוב - אין זה אומר שהם מאמינים בחפותו.
זדורוב עצמו, נמצא כבר כמעט שנתיים במעצר בית. הפרקליטות יכלה לבקש מיד עם תום המשפט לבקש להשאיר אותו תחת מעצר הבית, עד להכרעה בערעור, אך היא לא עשתה הזאת וזדורוב יכול להשתחרר מהמעצר באופן מיידי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זדורוב לא הורשע - אין זיכוי מלא.
    לילי 03/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין הרשעה מחמת ספק סביר. יש סיכוי מעל 90 אחוז שרצח ספק סביר 10% שלא רצח . אלו החיים .
    סגור