משפט

משפט נתניהו מתחדש אחרי הפסקה של חודש

נצ"מ מומי משולם, ראש צוות החקירה בתיק 1000 ו-2000, חוקר משטרה נוסף, ארי הרו - ראש הסגל במשרד ראש הממשלה ומי שהקליט את השיחות בין נתניהו לארנון מילצ'ן, צפויים להעיד
מערכת ice | 
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
הדיונים במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו יתחדשו היום (שני) בבית המשפט המחוזי בירושלים, אחרי הפסקה של חודש. היום ימשיך להעיד נצ"מ מומי משולם, ראש צוות החקירה בתיק 1000 ו-2000, ולאחריו יעיד חוקר משטרה נוסף, וארי הרו - ראש הסגל במשרד ראש הממשלה ומי שהקליט את השיחות בין נתניהו לארנון מילצ'ן שהביאו להגשת תיק 2000.
התביעה וההגנה במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיעו להסכם בנוגע לצמצום מספר העדים שידרשו להתייצב בבית המשפט ולהעיד, כך פורסם אתמול על ידי אבישי גרינצייג בתאגיד השידור הציבורי. כתב האישום נגד נתניהו בתיקי 1000, 2000 ו-4000 כולל כ-300 עדים. 
 
ההסכם, שהגיע אחרי דיונים בחודש האחרון בנושא מספר העדים, אמור בפועל להוביל לקיצורו של המשפט, היות שנטען כי רוב העדויות הארוכות כבר הושלמו ואפשר לסיים את חלקה של התביעה במשפט בתוך מספר חודשים. למרות זאת, ההגנה והתביעה עוד לא הגיעו להבנות מלאות. הוויתור על העדים כרוך למשל בהסכמה על עובדות מסוימות או בהגשה של עדויותיהם במשטרה במקום העדות בבית המשפט. 
בחודש שעבר דווח לראשונה על הצעה שעלתה מצד אחד הסניגורים שעשויה להוליך את הצדדים לגישור פלילי שיעצור - לפחות זמנית - את המשפט.
בחדשות 12 נחשף כי הצדדים לא שללו את הרעיון שהוצף על ידי עו"ד ז'ק חן, פרקליטו של איש העסקים שאול אלוביץ', והשופט עודד שחם ביקש מנציגי המדינה שישקלו את ההצעה. מטעם המדינה אמורה היועמ"שית גלי בהרב-מיארה לתת את תשובתה בימים הקרובים לבית המשפט המחוזי בירושלים. סנגוריו של נתניהו הודיעו כי ימסרו את תשובתם במקביל לתשובת התביעה.
הליך גישור פלילי מבוצע על ידי מגשר, שופט שאינו חלק מהרכב השופטים המנהלים את המשפט עצמו. מטרתו להגיע למעין הסדר טיעון מוסכם בין הצדדים, בסיוע בית המשפט. ההליך חסוי ומתבצע בדלתיים סגורות ובו הצדדים מנהלים משא ומתן לחתימה על הסכם.
היתרון לנתניהו שהגישור ייעשה רחוק מעיני התקשורת, בניגוד למשפט, ועשוי להקל בעונשו. השופט המגשר גם יכול להציע פתרונות יצירתיים בשאלות כמו הקלון, או למשל עיתוי פרישה של ראש הממשלה מהחיים הפוליטיים במידה ותושג הסכמה. עם זאת, ההערכה היא הסיכוי להצלחת גישור שכזה אינו גבוה וגם אם ייצא לפועל לא בהכרח יסתיים בהסכמה בין הצדדים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה