משפט

חברת התעופה בצרות: נתבעה במיליארד דולר על פרסום שקרי

תביעה חדשה בסך מיליארד דולר הוגשה נגד חברת התעופה דלתא איירליינס בטענה שפרסמה באופן שגוי ושקרי כי היא הטיסות שלה ניטרליות מפחמן. עם זאת, מתברר כי הדבר לא ממש מדויק
מערכת ice | 
נחיתה (צילום shutterstock)
חברת התעופה האמריקנית, דלתא איירליינס, מתסבכת: תביעה חדשה בסך מיליארד דולר הוגשה נגד החברה בארה"ב, בטענה שפרסמה באופן שגוי ושקרי כי היא הטיסות שלה ניטרליות מפחמן, משמע - היא לא מזהמת את הסביבה ולכן מומלץ לטוס עימה.
לפי כלכליסט, התביעה הוגשה על ידי תושב קליפורניה שרכש כרטיס טיסה בדלתא לאור הפרסומים שלה על טיסות ירוקות יותר. הוא גילה כי לא כך הדבר, לכאורה, ולכן תבע. החברה החלה לפרסם לפני כשלוש שנים כי היא תהיה חברת התעופה הראשונה בעולם שתהיה ניטרלית פחמנית ובמסגרת זו תצמצם את פליטת גזי החממה שלה בעשור הקרוב. הדבר לווה בקמפיין שיווקי שלפי התביעה רימה את לקוחות החברה. אם היו אותם לקוחות יודעים שמדובר בקמפיין שגוי, הם כנראה לא היו ממהרים לקנות כרטיס דווקא אצל דלתא.
יותר מכך, נטען כי החברה ידעה שלא תוכל לעמוד בהבטחות שפיזרה בקמפיין, ופרסמה אותו בכל זאת. 
 
אז נשאלת השאלה - איך יכלה החברה להבטיח שתפחית פליטת גזי חממה? ובכן, מתברר ראשית כי היא לא היחידה שמבטיחה הבטחות כאלו. השיטה פועלת כך: חברות בשוק התעופה עושות שימוש במנגנוני קיזוז חשבונאיים ומשלמות לצד שלישי כדי שירכוש אשראי שיאפשר להן להמשיך לקיים טיסות מזהמות - ללא קנסות. הכסף שמופקד בגין הטיסות מכוון לפרויקטים שיכולים פוטנציאלית להפחית פליטות. כל המהלכים הללו כמובן לא מבוקרים על ידי הרשויות ולפי מחקרים חדשים אינם מסייעים לסביבה כמעט בכלל.
יש לציין כי דלתא היא לא הראשונה שנתבעת על ידי לקוח מודאג. בשנה שעברה החברה ההולנדית KLM נתבעה בגין פרסומים דומים. בית המשפט בהולנד הורה על החברה להוריד את הפרסומים שלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה