משפט

מלון קרלטון יחטוף תביעה? בוטל הכנס העוסק בשינוי מין לנערות

הוצאת 'סלע מאיר' שלחה אל מלון קרלטון ואל 'המרחב החברתי' מכתבי התרעה לפני תביעה, זאת בעקבות ביטולי אירוע ההשקה לרב-המכר 'נזק בלתי הפיך', העוסק בטיפולי שינוי מין פיזיולוגיים לנערות
מערכת ice |  2
מלון-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
הוצאת 'סלע מאיר' שלחה היום (שלישי) אל מלון קרלטון ואל 'המרחב החברתי' מכתבי התרעה לפני תביעה, זאת בעקבות ביטולי אירוע ההשקה לרב-המכר 'נזק בלתי הפיך', העוסק בטיפולי שינוי מין פיזיולוגיים לנערות.
במכתב ההתרעה, כתב בא כוחה של ההוצאה עו"ד זיו מאור כי על אף התחייבות המלון והמרחב החברתי, ולאחר שההוצאה יצאה במסע פרסום ממומן, הודיעו המקומות על ביטול האירוע באופן חד צדדי. לאחר מכן הגדילו קרלטון והמרחב החברתי לעשות, ופרסמו תגובות באתרי החדשות המהוות פרסום לשון הרע כנגד ההוצאה. 
 
חוק איסור הפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים, קובע כי מי שעיסוקו באספקת מוצר או שירות ציבורי או בהפעלת מקום ציבורי, לא יפלה במתן שירות מחמת גזע, דת או קבוצה דתית, לאום, ארץ מוצא, מין, נטייה מינית, גיל או השקפה. במקרה הזה מדובר בנסיון ברור לסתימת פיות, ולצנזורה של שיח המבקש להגן על ילדים.
כדי להימנע מתביעה דרשה ההוצאה מהגופים פיצוי מוסכם של 100,000 שקל, אירוח של כנס מטעם ההוצאה בחודשים הקרובים, ופרסום של התנצלות בעיתונות היומית. על רקע הפעילות החשובה של המרחב החברתי, מציינים בהוצאה כי כספי הפיצויים יועברו כתרומה. 
אלו הן התביעות הראשונות של הוצאת סלע מאיר כנגד גופים ציבוריים, ומטרתן לדברי ההוצאה היא לוודא כי בישראל ובפרט בתל אביב ממנה פועלת ההוצאה יהיה מקום לשיח ליברלי ופתוח. 
ביום ראשון בשבוע שעבר, ה-28/05, התקיים אירוע ההשקה של נזק בלתי הפיך, שכלל מפגש עם הסופרת אביגיל שרייר. טרם קיום האירוע ביטלו שני אולמות את קיומו באופן חד צדדי. בסופו של דבר התקיים אירוע מוצלח ומלא מפה לפה בבית אורי, מבית פורום קפה שפירא, בבורסה ברמת גן.
רותם סלע, מו"ל ההוצאה:  "ישנו רוב מוחלט לציבור הליברלי בתל אביב, שמעוניין בשיח פתוח על נושא הקשור לבריאותם וביטחונם של ילדי ישראל. לרוב השפוי אנו מבטיחים כי לא ניתן לקומץ חשוך ופונדמנטליסטי למנוע דיון בנושא הטיפול הראוי בצעירים וצעירות עם דיספוריה מגדרית."
בנוגע לתכנים עצמם מציין סלע, "נזק בלתי הפיך אינו עוסק, מבקר או שופט נטייה מינית. להשקפתה של המחברת - העולה גם מהספר - יש כאלו שהאפשרות לחיות בחברה ליברלית ולבטא את נטייתם המינית היא בשבילם חבל הצלה: אפשרות לחיות חיים מלאים".
עוד הוסיף כי "כל ליברל צריך לשמוח בכך שאנשים חיים את הפוטנציאל האנושי שלהם. כל מה שעושה המחברת הוא להצביע על כך שרווחתם ובריאותם של ילדים, צריכה להוביל אותנו להטלת ספק בפרוטוקול טיפולי אופנתי לצעירים עם דיספוריה, שכולל התערבות תרופתית לקטינים שמובילה לנזקים בלתי הפיכים".
"העובדה שמדינות נאורות כמו נורווגיה, שבדיה, בריטניה ומספר מדינות באיחוד האמריקאי, כבר קיבלו את העמדה המובאת בספר, צריכה לכל הפחות להוות תמרור אזהרה ולכפות עלינו שיח ובירור אמיתי ועמוק. השתקה לא באה בחשבון", סיכם.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מקווה שהמלון יפתח מימון המונים
    שלמה 06/2023/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תמיד שמח לסייע למוסדות שמתנגדים לפשיסטים
    סגור
  • 1.
    לא רב מכר ולא בטיח
    מיקי 06/2023/07
    הגב לתגובה זו
    3 2
    ספר מלא שקרים, סילופים, ושנאה שמקודם ע"י מישהי עם אג'נדה אלימה שמתחזה לערכים.
    סגור