משפט

נתן זהבי בתביעת ענק נגד 103FM: דורש 2.6 מיליון שקל

זהבי בן ה-76 הגיש תביעה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בגובה של 2.6 מיליון שקלים נגד 103FM, בה טען: "הנתבעת פרסמה עליו דברי בלע בלתי נתפסים תוך חנופה לרגולטורים מולם הייתה מחויבת להגן על המיזם ועל חופש הדיבור"
מערכת ice |  1
נתן זהבי (צילום מרים אלסטר פלאש 90)
אחרי האמירה המקוממת בשידור חי בחודש נובמבר האחרון, מנכ"ל רדיו 103FM אור צלקובניק החליט להשעות לאלתר את השדרן נתן זהבי לאלתר ולהרחיקו מהמיקרופון עד להתנצלות ברורה על דבריו, שלאחריה יתקבלו החלטות לגבי ההמשך. ארבעה חודשים חלפו וזהבי מסרב לחזור בו. כעת, משהוא לא חוזר לתחנה, הוא תובע מיליוני שקלים מתחנת הרדיו.
היום (רביעי) הגיש זהבי בן ה-76 תביעה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בגובה של 2.6 מיליון שקלים נגד 103FM, בה טען: "הנתבעת פרסמה עליו דברי בלע בלתי נתפסים תוך חנופה לרגולטורים מולם הייתה מחויבת להגן על המיזם ועל חופש הדיבור".
 
על פי עו"ד אפשטיין המייצג את זהבי, הסביר כי התחנה לכאורה ניצלה את האירוע לפרשנות לא נכונה עם אינטרס מובהק ואף השתיקה את השדרן, באותו היום השעתה אותו משידורים ולא שילמה את שכרו. "הנתבעת הוציאה באופן בלתי נתפס את דיבתו של התובע רעה ופרסמה עליו דברי בלע בלתי נתפסים תוך חנופה לרגולטורים מולם הייתה מחויבת להגן על המיזם ועל חופש הדיבור והזעקה הנוקבת שלו".
עוד נכתב בתביעה: "בנוסף, הנתבעת הוציאה דיבתו של מר זהבי, בכך שפרסמה כי יורחק מתפקידו עד אשר יתנצל בפני המאזינים הרבים שברגשותיהם הוא פגע, ובכך צרבה בחותם את הנושא כאילו זהבי ביצע פגיעה נוראית"
למי ששכח, מנכ"ל התחנה, הבהיר לשדרן בן ה-76 כי הוא לא ישוב לשדר בתחנה אם לא יתנצל בצורה ברורה בפני המאזינים בשידור על התבטאויותיו הקשות נגד הציבור החרדי בנובמבר האחרון, אך הוא לא מוכן לעשות זאת ובינתיים החופשה שלו התארכה מאוד.
 
"ניתנה לזהבי אופציה להתנצל על הדברים הפוגעניים שאמר, אבל הוא בחר שלא להתנצל ולכן עד שהוא לא יעשה את זה, הוא לא יחזור למיקרופון", אמרו גורמים בתחנה ל-mako. גורמים נוספים בתחנה טענו: "אין סיכוי שהוא יחזור, נותנים לו צ'אנס להתנצל אבל זהבי כמו זהבי לא יתנצל ולכן ההשעיה תימשך ותימשך והוא פשוט לא יחזור".
כזכור, נתן זהבי השתלח בשידור חי: "כל הדרעקעס האלה, לכו קיבינימט עם ההדלקת נרות ועם התפילין". עוד ציין זהבי כי: "הייתי שמח לו כמה מכם היו היו קושרים את התפילין לגרון שלהם ותולים את עצמם מרוב שהם לא עושים כלום אבל הם נציגי ציבור".
 
לדברי זהבי, "הייתי שמח לו כמה מכם היו היו קושרים את התפילין לגרון שלהם ותולים את עצמם מרוב שהם לא עושים כלום אבל הם נציגי ציבור". במערכת הפוליטית וברשתות החברתיות הזדעזעו מדבריו הקשים ודרשו את פיטוריו מיידית. 
ב-103FM צייצו בטוויטר הרשמי של התחנה: "הדברים שאמר היום נתן זהבי בוטים ומבזים. מיותר לציין שאין להם מקום בשידורי התחנה, ואנחנו מגנים אותם בכל לשון. גם לחופש הביטוי יש קווים אדומים. מנכ״ל הרדיו החליט להשעות את השדרן לאלתר ולהרחיקו מהמיקרופון עד לשיחת בירור, שלאחריה יתקבלו החלטות לגבי ההמשך".
רק לפני מספר חודשים היה זהבי במרכזה של סערה אחרת כאשר אמר בשידור חי: "שיישרף אולפן ערוץ 14 על יושביו", גם אז הוא הושעה לתקופה קצרה עד שהוציא התנצלות על דבריו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פה מטונף צריך לשבת בכלא מטנף אנשים הגיע הזמן שילך.
    רודף צדק 06/2023/07
    הגב לתגובה זו
    2 2
    איזה פה איזה סגנון מזמן היה צריך לעוף מהתקשורת שנים שהרשע הזה מטנף ופוגע באנשים.
    סגור