משפט

היועמש"ית תוקפת: "שימוש לרעה כדי לשפר את מצבו של נתניהו"

היועצת משפטית לממשלה גלי בהרב מיארה שוב במסלול התנגשות עם רה"מ נתניהו ומבהירה את עמדתה לפיה יש לבטל את חוק הנבצרות לראשי ממשלה ואומרת שמדובר בשימוש לרעה בסמכות הכנסת לטובת נתניהו
דוד זולדן |  1
בנימין נתניהו ויריב לוין, גלי בהרב מיארה (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, אבשלום ששוני)
היועמ"שית שוב בהתנגשות מול נתניהו. לפי חוות דעת שהוגשה לבית המשפט העליון טוענת היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה שתיקון "חוק היסוד: הממשלה", הוא "מקרה קיצון של שימוש לרעה בסמכות המכוננת".
לטענתה מדובר "בשימוש לרעה בסמכות הכנסת כדי לשפר את מצבו המשפטי האישי של ראש הממשלה ולאפשר לו לפעול בניגוד לפסיקת בית המשפט".
מגיש העתירה יו"ר התנועה לאיכות השלטון, עו"ד אליעד שרגא שיגר מסר של גיבוי ותמיכה בלתי מסויגת: "היועצת המשפטית לממשלה הזכירה פעם נוספת לכולם היום, ששלטון החוק שולט גם בשלטון ושבמדינה דמוקרטית, יש בלמים ואיזונים בין הרשויות ולכן החקיקה האנטי דמוקרטית, תיפסל בשערי בג"ץ, במבצר זכויות האדם".
 
היום פורסמה גם העמדה שהוגשה מטעם הייעוץ המשפטי לכנסת באשר לעתירה שהוגשה לבג"ץ על אישור חוק הנבצרות לראש ממשלה במסגרתה נקבע שאין לבית המשפט העליון עילה להתערב בביקורת שיפוטית.
בחוות הדעת מודגש כי התיקון לחוק היסוד נועד להסדיר את אופן ההכרזה על נבצרות פיזית ונפשית, שהרי חוק היסוד הקיים לא קבע הסדר מלא בעניין זה, כפי שקיים ביחס לבעלי תפקידים אחרים. עוד נכתב כי בהתאם למבחנים שנקבעו בפסקי דין קודמים, חוק היסוד אינו מהווה שימוש לרעה בסמכות המכוננת.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הגיע הזמן לפטר אותה
    פטריוט 07/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פיטוריה יביאו שקט לעם. אחרת היא תמשיך לחשוב שהיא שולטת והמדינה כבר לא תכבד את המלצותיה או בקשותיה . או אז נגיע למשבר חוקתי .
    סגור