משפט

ראש השב"כ יזם פגישה, בן גביר החרים: זו הסיבה

נוכח בקשת ראש השב"כ צפויה פגישה עם ראשי הרשויות הערביות, במהלכה יובטח להם כי יקבלו את התקציב למיגור הפשיעה במגזר הערבי. השר בן גביר יחרים את הפגישה: "אין זה מתפקידי"

דוד זולדן | 
רונן בר ואיתמר בן גביר (צילום פלאש 90/ אוליבייה פיטוסי, יונתן זינדל)
היום (א') סוכם לבקשת ראש השב"כ כי תתקיים פגישה עם ראשי הרשויות הערביות, במהלכה יובטח להם כי הם יקבלו את הכסף לטיפול בפשיעה במגזר הערבי. אלא שהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לא יגיע לפגישה, לאחר שאמר בשיחות סגורות כי זה לא תפקידו.
השר בן גביר בשיחות הסגורות: "לא אוהב את יוזמת ראש השב"כ. לא חושב שצריך לבוא לראשי הרשויות כעני בפתח. הם הראשונים שהיו אמורים להבין שהכסף הזה מתחזק ארגוני פשיעה שמזיקים קודם כל לילדיהם ותושביהם וחייבים להעמיד מנגנוני בקרה ופיקוח על הכסף הזה"  השר הדגיש בסיום דבריו "ובכל מקרה, אין זה מתפקידי כשר לביטחון לאומי, להתחייב על העברת כספים."
 
בשבוע שעבר כינס ראש הממשלה נתניהו את הוועדה במסגרתה התקיים דיון ארוך בסוגיית פעולות אכיפה כנגד ארגוני הפשיעה בחברה הערבית, כיצד ניתן להתמודד איתם והכלים הדרושים לשימור הסדר הציבורי וטוהר הבחירות.
הישיבה התקיימה נוכח העלייה המאסיבית באלימות ברחוב הערבי, ומה שנדמה כמו שינוי כמגמה של ארגוני הפשיעה לניסיון להשפיע על תוצאות הבחירות העירוניות ביישובים ערביים על ידי אלימות ובריונות.
רק בימים האחרונים מספר דמויות פוליטיות במגזר הערבי היו קורבנות לאירועי אלימות קשים, כששניים מהם, מנכ"ל עיריית טירה ומתמודד בבחירות נרצחו, על כן החליט ראש הממשלה כי יש מקום להכניס את שירות הביטחון הכללי על מנת לסייע למשטרת ישראל להתמודד עם האיומים אשר מהווים ארגונים אלה ופעולותיהם על הבחירות העירוניות ביישובים הערביים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה