משפט

הוריו של נוכל הקריפטו מסתבכים: התביעה שהוגשה נגד הזוג

הוריו של מייסד ה-FTX, סם בנקמן-פריד, נתבעים גם הם על כסף שקיבלו לכאורה שלא כראוי מחברת הקריפטו של בנם בסמוך לקריסתה. האם היה להם תפקיד משמעותי בהתנהלות הכושלת של החברה של בנם?
מערכת ice | 
ברברה פריד, סם בנקמן-פריד, ג'וזף בנקמן (צילום shutterstock, מתוך אתר אוניברסיטת סטנפורד, יוטיוב/ CNBC)
במסגרת כתב התביעה, מאשימים מנהלים בחברה שנמצאת כעת בהליכי פשיטת רגל, את בני הזוג בגין החזקת מיליוני דולרים "הועברו במרמה" ובהעלמת עין מהתנהגות בלתי הולמת בחברה. 
 
לאחר שבשנה שעברה נפילת החברה הובילה למעצרו של בנקמן-פריד בשנה שעברה. התובעים בארה"ב האשימו את המיליארדר לשעבר, שכונה בעבר "מלך הקריפטו", בהעברה בלתי חוקית של מיליונים מהבורסה כדי לסתום הפסדים בחברת המסחר שלו, לתרום תרומות פוליטיות ולרכוש רכוש.
 
כאמור, בנקמן-פריד הכחיש את ההאשמות והוא נמצא בעת בכלא וממתין למשפטו שיערך בחודש הבא. כמו כן, עורכי הדין של הוריו מסרו כי הטענות נגד הזוג "שגויות לחלוטין" ונועדו לפגוע בסיכויים של בנם במשפט.
 
כתב התביעה, שהוגש כחלק מתביעת פשיטת רגל של החברה, טוענת כי הוריו של בנקמן-פריד אז, שני פרופסורים באוניברסיטת סטנפורד ניצלו את "הגישה וההשפעה שלהם בתוך מפעל ה-FTX כדי להעשיר את עצמם, במישרין ובעקיפין, במיליוני דולרים".
 
בכתב התביעה נכתב כי ההורים קיבלו מתנה בסה"כ 10 מיליון דולר במזומן מכספים שהיו שייכים ל-Alameda, חברה שותפה ב-FTX, בעוד ש-FTX העניקה להם גם נכס של 16.4 מיליון דולר באיי בהאמה, לפי ההגשה.
 
FTX הייתה פעם אחת מחברות המסחר הגדולות בעולם במטבעות קריפטוגרפיים, והחזיקה בנכסים בשווי מוערך של 15 מיליארד דולר בשנת 2021. היא הגישה בקשה לפשיטת רגל בשנה שעברה, לאחר דחיפה פתאומית של לקוחות למשוך כספים גילתה פער עצום בכספי החברה ששווה על פי הדיווחים. עד 8 מיליארד דולר.
 
מנהלי החברה פושטת הרגל טוענים שהיא שימשה את בנקמן-פריד ו"מקורבים" אחרים כ"בנק חזירים" והוריו "עזרו להנציח או נהנו מהגדולה ההונאה הזו". בתביעה נטען כי אביו, אלן ג'וזף בנקמן, מומחה לדיני מס בארה"ב, שימש כיועץ ל-FTX ו"מילא תפקיד מפתח בהנצחת התרבות הזו של מצגי שווא וניהול כושל גס ועזר לכסות האשמות שהיו חושפות את ההונאה". 
 
הוא גם עזר לבטל תלונה פנימית בטענה למניפולציות במחירים שנעשו ב-2019, הוא מוסיף. על פי החשד, בנקמן טופל בשהייה בבתי מלון שגובה 1,200 דולר ללילה, בעוד שהתביעה מצטטת הודעות שבהן הוא מתלונן על קבלת משכורת של 200,000 דולר, בטענה שזה אמור להיות מיליון דולר.
 
בינתיים אימו של בנקמן-פריד, ברברה פריד, עזרה לכוון את התרומות הפוליטיות של בנה, ועודדה אותו לטשטש את המקור שלהן, על פי התיק. מנהלי FTX מבקשים לגבות כסף מבני הזוג.
 
נפילתו של מר בנקמן-פריד, אחד השחקנים בעלי הפרופיל הגבוה ביותר בתעשייה, העבירה צמרמורת במגזר ועזרה לעורר את הביקורת הרגולטורית. משפטו של נוכל הקריפטו צפוי להיפתח בחודש אוקטובר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה