משפט

לבקשת גורמי הביטחון: זה התיקון לחוק שמקדם שר המשפטים

שר המשפטים יריב לוין, מפרסם תזכיר לתיקון חוק המאבק בטרור. על פי התיקון: מאסר של שנה על צריכה שיטתית וממושכת של תכני טרור

מערכת ice |  1
יריב לוין (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין, אישר לפרסם תזכיר חוק בנושא איסור צריכת תכני טרור, זאת על פי בקשת גורמי הביטחון. בהתאם לתיקון, אשר הוכן בידי ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים, תיאסר צריכה שיטתית ומתמשכת של פרסומי ארגוני הטרור חמאס ודאעש, שיש בהם דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה טרור, קריאה ישירה לביצוע מעשה טרור ותיעוד של מעשה טרור. חשוב להבהיר: מדובר בצריכת פרסומים שלא בתום לב, באקראי או למטרה כשרה, כי אם בצריכה שיטתית וממושכת של תכני טרור.
בתזכיר חוק המאבק בטרור, נכתב בין היתר: "במסגרת התיקון, מוצע להוסיף כהוראת שעה לתקופה של שנתיים עבירה שתאסור על צריכה שיטתית וממושכת של פרסומים מסוימים של ארגוני טרור שיפורטו בתוספת לחוק, שמטרתה למנוע תהליכים של אינדוקטרינציה לביצוע מעשי טרור, שנעשים גם ב-ד' אמותיו של אדם".
 
בהמשך לכך צוין: "הוראת השעה נועדה לאפשר, לתקופה מוגבלת שלאחריה ייבחן הצורך להאריכה, כלי נוסף במאבק בפיגועי יחידים המתאפיינים בכך שמבצעי מעשי הטרור לא משתייכים בהכרח לארגוני טרור אלא המוטיבציה לביצוע המעשים נובעת מצריכה אינטנסיבית של פרסומי טרור של ארגוני טרור בעלי מאפיינים מסוימים. צורך זה מתעצם נוכח המצב הביטחוני הנוכחי והחשש לניצולו בידי אותם ארגוני טרור".
עוד נכתב בתזקיר החוק כי "על פי המוצע יעמוד העונש בצד עבירה זו על שנת מאסר, וזאת בהתאם למדרג הקיים בסעיף 24, שכולל את עבירת ההסתה שעונשה חמש שנות מאסר, את עבירת גילוי ההזדהות שעונשה שלוש שנות מאסר ואת עבירת ההחזקה לשם פרסום, שעונשה שנתיים מאסר".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ירין לוין
    רותי 10/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הכבוד ללוין למגר טרור מכל הכיוונים
    סגור