משפט

המדינה אישרה: פטור מהיתר בנייה להקמת ממ"דים

על מנת לממש את הזכות, על בעל הנכס לפנות לפיקוד העורף שנערך בימים אלה לאישור בקשות תוך 14 יום. החלטת המועצה חלה על בתים צמודי קרקע עד שתי קומות וגם על בניינים משותפים. בתום הבנייה יש לדווח לרשות המקומית. וגם: מסלול מהיר להקמת מרחבים מוגנים בשאר הארץ
מערכת ice |  1
פטור מהיתר בנייה להקמת ממ"דים (צילום shutterstock)
בצל מלחמת חרבות ברזלהמועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה היום (שלישי) הקלות ומסלולים מהירים להקמת מרחב מוגנים דירתיים (ממ"דים) בכל רחבי הארץ. המועצה אישרה פטור מהיתרי בנייה להקמתם של ממ"דים בבתים צמודי קרקע, עד שתי קומות, בהם קווי הבניין מאפשרים את הקמת הממ"ד.
החלטת המועצה חלה גם על בניינים משותפים בני שתי קומות, ובלבד שהוספת הממ"ד תחול על כלל הדירות ושלא בוצעה תוספת בנייה מעבר לקומה השנייה. על מנת לממש את הוספת הממ"ד, בעל הנכס אפילו לא יידרש להגיש בקשה לוועדה המקומית. עם זאת, על בעל הנכס לפנות לפיקוד העורף אשר בימים אלה מבצע עבודת מטה על מנת להיערך לאישור בקשות תוך 14 יום.
 
בתום מלאכת בניית הממ"ד, הבעלים יצטרך לדווח על כך לרשות המקומית. מטרת הדיווח בדיעבד היא וידוא כי הבנייה עומדת בתקנים. המועצה אישרה תמ"א חדשה שמטרתה לאפשר מסלול מהיר להקמת ממ"דים בכל הארץ. זוהי הרחבה של תוכנית תמ"א 40/א/1 שאושרה ב-2019 לגבי יישובי גבול הצפון בלבד (עד 9 ק"מ מהגבול) ומתירה בנייה גם אם הקמת הממ"ד לא תואמת את התוכנית המקורית שחלה על המגרש. 
 
כיום הקמת ממ"ד במרבית חלקי הארץ אפשרית רק בהתאם לתוכנית שחלה על המגרש, וכל חריגה ממנה מחייבת הליך של פרסום הקלה ושמיעת התנגדויות, תהליך שאורך זמן ממושך. עם זאת, בניגוד לפטור מהיתר בנייה שניתן במבנים עד שתי קומות, במסגרת תוכנית זו עדיין נדרשת בקשה לוועדה המקומית לתכנון ובנייה ולקבל היתר להוספת הממ"ד.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רק לעשירים
    יוסי 10/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד ועוד הטבות לעשירים מתי תדאגו באמת לכלל האזרחים מי שגר בבניין משותף לא מגיע לו הגנה? מי שגר בקומות גבוהות יותר לא מגיע לו הגנה?? מה זה האפליה הזאת פשוט דואגים רק לעשירון העליון אלה שגרים בוילות
    סגור