משפט

תביעת הענק נגד אוניברסיטת הרווארד: "מעוז של אנטישמיות משתוללת"

נדמה שאוניברסיטת הרווארד, הייתה בלב פרשת האנטישמיות בקמפוסים בארה"ב, כעת סטודנטים יהודים שלומדים בה הגישו תביעה כנגדה בטענה, שהאוניברסיטה מפלה את הסטודנטים היהודים בקמפוס ולא מספיק על מנת למגר את גילויי האנטישמיות בקמפוס
מערכת ice |  3
הפגנה פרו פלסטינית באוניברסיטת הרווארד (צילום יוטיוב/ WCVB Channel 5 Boston)
בשבועות האחרונים, נדמה כי אוניברסיטת הרווארד, נמצאת בלב הסוגיית האנטישמיות במוסדות האקדמיים בארה"ב. לאחר שנשיא האוניברסיטה היוצאת ד"ר קלודין גיי, התבטאה באופן בעייתי נגד המלחמה של ישראל נגד החמאס ואף סרבה לגנות את המחאות בקמפוס, הסוגייה עולה שלב.
לבית המשפט הפדרלי בבוסטון, הוגשה ביום רביעי האחרון, תביעה על ידי כמה סטודנטים יהודיים אשר לומדים באוניברסיטה. במסגרת התביעה בה הם מאשימים את הנהלת האוניברסיטה באכיפה בררנית של מדיניות ההגנה על סטודנטים יהודים מפני הטרדה, בהתעלמות מהבקשות של הסטודנטים היהודיים להפגין, וכן בכך שהאוניברסיטה מעסיקה פרופסורים שתומכים באלימות נגד יהודים ומפיצים תעמולה אנטישמית.
 
לטענתם של מגישי התביעה, הקמפוס הפך להיות "מעוז של אנטישמיות משתוללת" ובשל כך, הם מבקשים שבית המשפט יוצא צו מניעה בנושא ההטרדה שיחייב את האוניברסיטה להגביר את המאמצים למגר את האפליה. כמו כן, ישנו חשש בקרב אוניברסיטאות אחרות ברחבי ארה"ב, מפני תביעות דומות שיוגשו בהמשך כנגדן, כמו אוניברסיטת ניו יורק ואוניברסיטת קליפורניה שבברקלי.
כזכור, רק לפני כשבועיים הודיעה ד"ר קלודין גיי, נשיאת האוניברסיטה, כי היא מתפטרת מתפקידה. זאת לאחר האישומים שהוטחו בה ברשתות החברתיות על פסקאות שלמות שהיא העתיקה ללא ציון הקרדיט הראוי במהלך הכנת עבודת הדוקטורט שלה. כמחליפה מונה נשיא חדש לאוניברסיטה הפרופסור היהודי אלן גרבר. אלן הוא רופא אמריקאי וכלכלן בענייני בריאות בהכשרתו.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    תקנו את כותרת המשנה- ולא עושה מספיק (ל"ת)
    יהל 01/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    טוב מאד,לטמטום יש מחיר (ל"ת)
    ראובן 01/2024/13
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • מיתר ישראל
    מרים אוגוסט 01/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ??
    סגור