משפט

איש העסקים מסתבך: הסתיר מיליוני שקלים מהנושים בתרגיל מבריק

פרקליטות המדינה הגישה לאחרונה כתב אישום נגד יעקב אבו אל גיעאן (49) ממיתר לאחר שהונה את נושיו והסתיר נכסים במיליוני שקלים
מערכת ice |  3
איש עסקים (אילוסטרציה) (צילום צילום מסך)
לאחר חקירה יחידת החקירות הארצית של הממונה על חדלות פרעון ושיקום כלכלי במשרד המשפטים של וימ"ר נגב הגיש לאחרונה עו"ד רונן בוחניק מפרקליטות מחוז דרום (פלילי) כתב אישום נגד אבו אל גיעאן (אבו אל קיעאן) שבהתאם לבקשתו הוכרז כחדל פירעון ובמקביל פעל להסתיר מיליוני שקלים מנושיו. 
במהלך שנת 2020 הגיש אבו אל גיעאן בקשה לקבלת צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי. במסגרת הבקשה הצהיר כי החוב נוצר בשל חברה שהייתה בבעלותו. במסגרת ההליכים ניתן צו פתיחת הליכים ובמקביל מונה נאמן להליך, שבהתבסס על הצהרותיו של אבו אל גיעאן ביחס להכנסותיו והוצאותיו הושת עליו לשלם 150 שקל בחודש לטובת נושיו. 
 
במסגרת הבקשה הסתיר אבו אל גיעאן את החזקתו ושליטתו בחברת "אלפא שפיר בע"מ" שהכנסותיה נאמדו בכ- 9.3 מיליון שקל. כמו כן הסתיר אבו אל גיעאן מהנאמן כי חודשיים לאחר קבלת צו פתיחת ההליכים הוא הקים חברה פלסטינאית שבאמצעותה ביצע עסקאות ייבוא אורז מהודו.
בנוסף, אירגן אבו אל גיעאן משלחת עסקית אל דובאי, זאת ללא ידיעת או אישור הנאמן או הממונה. כיוון שבמסגרת ההליך הוצא לאבו אל גיעאן צו איסור היציאה מהארץ, נשלח לדובאי מקורבו שקיים את הפגישות העסקיות בשמו. 
במסגרת החקירה נתפס גם רכב מסוג מרצדס שנרשם באפן פיקטיבי תחת בעלותו של אדם אחר, כאשר הלכה למעשה שימש את אבו אל גיעאן. לאבו אל גיעאן יוחסו עבירות של הונאת נושים, התקשרות בעסקה ללא אישור הממונה ועבירות הסתרת רכוש ודיווח כוזב על פי חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    הכי קל להגיד שעשה תרגיל אבל האמת
    זוהרה הזוהרת 01/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא לא עשה שום תרגיל מסכן , חסמתם אותן מכל כיוון אפשרי , יש מצב גם הפלתם עליו חברות של חברים שלו ולא שלו בכלל , אתם אנשים בלי מוח ! ממש רעים ועבריינים שמחפשים קורבנות להפחיד אותם ולהפיל אותם כלכלית תפסיקו לשים עיין על אנשים ויאללה תתקדמו אלאה!!!
    סגור
  • 2.
    תרגיל מבריק??
    רפאל 01/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תרגיל של כיתה ג. חברה על שמו בלחיצת כפתור עו״ד יכול לאתר את כך החברות שאדם מחזיק
    סגור
  • 1.
    למד לתכמן (ל"ת)
    אבי 01/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור