בארץ

שלמה קרעי במכתב חריף: "הדבר חמור, התאגיד זרק מיליון שקל לפח"

שר התקשורת שלמה קרעי שלח מכתב בהול יו"ר התאגיד, גיל עומר, וקרא לו לגנוז את הסרט "לזכור ולשכוח 1848", שהיה אמור לעלות לאקרנים בחודש הקרוב. שר התקשורת: "הסרט נותן במה לתעמולה אנטישמית ושקרית"
מערכת ice | 
קרעי תוקף את התאגיד (צילום פלאש 90/ אריה לייב אברמס, שי אפשטיין)
שר התקשורת, שלמה קרעי, שיגר מכתב חריף ליו"ר התאגיד גיל עומר, וקרא לו לגנוז את הסרט "לזכור ולשכוח 1948", אשר היה אמור לעלות לאקרנים בחודש הקרוב. השר קרעי טען במכתבו כי יש לגנוז את הסרט המדובר מכיוון שהוא מכיל טענות והאשמות חמורות נגד חיילי צה"ל ולוחמי הפלמ"ח, בשנותיה הראשונות של המדינה.
במכתב ששיגר שר התקשורת, שלמה קרעי ליו"ר התאגיד, נכתב כי בעקבות פניית ציבור שהגיעה ללשכתו נמצא כי התאגיד תמך כספית בסרט נגד לוחמי צה"ל: "התאגיד מימן סרט שטוען שגיבורי ישראל, לוחמי המחתרות, ביצעו לכאורה, פשעי מלחמה בחפים מפשע בשנת 1948 ואף ייתכן שביצעו אונס גם של נשים פלסטיניות כחלק מאותם פשעי מלחמה. עלילת דם מזוויעות ושקריות".
בהמשך המכתב, ציין השר קרעי כי מדובר בסרט "לזכור ולשכוח 1948": "נעשה על ידי אשת שמאל קיצונית בשם נטע שושני שגם סרטה הקודם "נולד בדיר יאסין" האשים את אותם גיבורי ישראל באותן עלילות דם".
שר התקשורת הזכיר בפני יו"ר התאגיד  כי כספי הגוף אינם פרטיים: "כספי התאגיד אינם כספים פרטים אלא של משלם המיסים הישראלי" ואף ציין כי קיים סעיף בחוק יסודות התקציב, שמונע לתת מימון ממשלתי לאירועים המציינים את הנכבה. "הדבר חמור... הסרט נותן במה לתעמולה אנטישמית ושקרית".
שר התקשורת המשיך למתוח ביקורת חריפה נגד יו"ר התאגיד וציין כי הגוף הציבורי השקיע סכום נכבד בסרט "לזכור ולשכוח 1948": "חרף זאת בחר התאגיד לכאורה להשקיע ביוצרת זו סכום עתק של מיליון שקל מכספי הציבור במטרה להקרין עלילות על גיבורי ישראל".
בעקבות כך, ציין השר שלמה קרעי בסוף המכתב: "התאגיד זרק מיליון שקל לפח, או ליתר דיוק מימן אותו עבור גורמים אנטי ישראלים, שכן הסרט מוצג בברלין ובמדינות זרות כנגד ישראל. אבקש לקבל פירוט לגבי הליך אישור מימון הסרט הספציפי הנ"ל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה