בארץ

בדרך לעסקת חטופים? משלחת ישראלית תצא להמשך השיחות בקטאר

אחרי שהשיחות בין ישראל לחמאס בנוגע לעסקת חטופים חודשו בפריז, כעת נודע כי משלחת ישראלית תצא בימים הקרובים לקטאר כדי להמשיך את המו"מ. זה המתווה החדש שהוצג
מערכת ice | 
צילום פלאש 90/ חיים גולדברג
אחרי שבסוף השבוע האחרון התקיימה הפסגה בבירת צרפת פריז, במסגרתה התחדשו השיחות בין ישראל וחמאס לעסקת חטופים אפשרית, קבינט המלחמה אישר שמשלחת ישראלית תצא בימים הקרובים להמשך המו"מ על עסקת חטופים בקטאר. כך פורסם ב"חדשות 12".
על פי הדיווח, הושג מתווה שיאפשר עסקת חטופים, ובמסגרתו שוחררו כ-40 חטופים, בהם רק ילדים, נשים (כולל חיילות) מבוגרים וחולים. בתמורה לכך, ישוחררו מאות אסירים, גם כאלה שהם קלים יותר, אך גם כאלה כבדים יותר.
 
בנוסף על כך, תהיה הפוגה של 6 שבועות בלחימה, כאשר מדובר על בערך שחרור של חטוף אחד ליום למשך כל תקופת ששת השבועות. בנוסף, תחול פריסה מחודשת של כוחות ברצועה ויתאפשר מעבר של נשים וילדים לצפון רצועת עזה.
בתוך כך, גורם בחמאס לבנון אמר לתקשורת הערבית כי "הסכמנו בשלב הראשון לשחרור של כ-40 חטופים ישראלים שאינם חיילים, זאת בתמורה לשחרור 15 אסירים פלסטינים עם עונשים כבדים ומחלות כרוניות על כל חטוף ישראלי שישוחרר. לדבריו, יהיה יום הפוגה על כל חטוף, בנוסף לשבוע של הפוגה לפני תחילת יישום ההסכם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה