בארץ

הבחירות בתל אביב: מורה נבוכים על כל מה שנחוץ לדעת על הבחירות בעיר

תל אביב בוחרת: כל מה שצריך לדעת על יום הבחירות בעיר. כל הרשימות, יחסי הכוחות ומי נגד מי. כל הפרטים
דוד זולדן |  2
אורנה ברביבאי, רון חולדאי (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני, מרים אלסטר)
ערב הבחירות לרשויות המקומיות Ice מציגה מורה נבוכים למצביעים בתל אביב וכל מה שצריך לדעת לקראת יום הבוחר בעיר.
המתמודדים על ראשות העיר: 
ארבעה מועמדים: רון חולדאי, המכהן כראש העיר כבר חצי יובל והחליט לרוץ לקדנציה שישית; אורנה ברביבאי, מס' 2 לשעבר ברשימת יש עתיד לכנסת, שנשלחה על ידי יאיר לפיד כדי לנסות ולכבוש עבורו את תל אביב; אמיר בדראן, חבר המועצה היפואי שעומד בראשות הרשימה היהודית-ערבית כולנו העיר; ויובל צלנר, לשעבר ממפלגת קדימה, שהצטרף למפלגת "תקווה חדשה" של גדעון סער ומייצג אותה בתל אביב.
 
הרשימות שמתמודדות בבחירות למועצה:
השנה יתמודדו 15 רשימות על 31 המושבים במועצה ואלו הן:
תל אביב אחת: הרשימה שמאחורי רון חולדאי והסיעה הגדולה במועצת העיר. התחזקה לאחר הצטרפותם של אסף זמיר וחן אריאלי כמס' 2 ומס' 3 של חולדאי.
יש עתיד והתל אביבים: איחוד בין רשימותיהן של אורנה ברביבאי וציפי ברנד, כשברנד מתמקמת במקום השני ברשימה המשותפת. למעט פעילים מוכרים של יש עתיד וישראל ביתנו, כוללת הרשימה גם את המסעדן-שף שחר לוי ואת השחקן אבי גרייניק.
מרצ-חוזה חדש-ירוקים-במרכז: מרצ איישה בשלושה מושבים במועצת העיר היוצאת, אך מפלתה של המפלגה בבחירות הארציות העיבו גם במישור המקומי. הרשימה הנוכחית היא איחוד בין מיטל להבי, סגנת ראש העיר ויו"ר מרצ ת"א-יפו, לבין מפלגת המחאה "חוזה חדש" המכילה נציגים מכוח קפלן, יחד עם רשימת הירוקים החדשה.
 
חי – חילונים ירוקים: רשימתו של ראובן לדיאנסקי, יחד עם אברהם פורז, צירף לדיאנסקי לרשימה גם את ד"ר רונית פוריאן-לוקאץ', עיתונאית לשעבר וד"ר למערכות מידע, מומחית לערים חכמות וביג דאטה.
כולנו העיר: פירוקה של רשימת "אנחנו העיר" של אסף הראל ורשימת שמאל יהודית-ערבית מאוחדת בראש הרשימה עומד אמיר בדראן, המועמד מטעמה לראשות העיר.
הרשימה השווה: הרשימה הלהטב"ית החדשה של תל אביב, אותה מובילים לינור אברג'ל ואמרי קלמן.
רשימת הצעירים: רשימה שהקימו ברגע האחרון פליטי "רוב העיר", חברי המועצה היוצאת אייל אקרמן וחן קראוס, המציגה חזון צעיר וקמפיין המתמקד בהטבות למילואימניקים על רקע מלחמת שבעה באוקטובר, ועל רקע המצוקה הגוברת של צעירים בעיר מול יוקר המחיה המשתולל.
 
תושבי העיר: חברת המועצה סיגל ויצמן (מרצ לשעבר) הקימה רשימה פלורליסטית ששואפת לפעול למען הציבורים המוחלשים בתל אביב, כשאליה מצטרפים האני קרוואן ממשפחת אבו חסן היפואית ופעיל השכונות גבי שמעיה.
קול העיר: רשימה בהובלתה של נחמה גולדווסר, יו"ר ועד שכונת נחלת יצחק, שמטרתה מחויבות לתושבי השכונות.
תקווה חדשה: זרועו הארוכה של מפלגתו של גדעון סער, אותה מוביל המועמד לראשות העיר יובל צלנר. הפעילות מתמקדת בשכונות דרום ומזרח העיר.
כוח לגמלאים: נתן וולוך, ומכהן קרוב ל-50 שנה במועצת העירייה ומתמודד שוב ולצידו חבר המועצה המכהן שלמה מסלאווי נציג שכונות דרום ומזרח העיר, דרור לוטן יו"ר גמלאי עיריית תל אביב ואיכילוב וד"ר טובית שלומי הפרסומאית ומרצה לתקשורת.
מאמינים בתל אביב: איחוד הרשימות בין הבית היהודי ויהדות התורה בתל אביב, בראשותו של סגן ראש העיר חיים גורן. במועצה הנוכחית עם שני מושבים עם מגמת התחזקות.
ש"ס: רשימת ש"ס בתל אביב תתמודד בבחירות הקרובות לבדה, בראשותו של סגן ראש העיר אלחנן זבולון. בבחירות הקודמות זכתה ש"ס בשני מושבים במועצה.
הליכוד-עוצמה-יהודית: התאחדות של נציגי מפלגת השלטון בעיר עם רשימתו של השר איתמר בן גביר שצפויה לרשום הישג.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    וואלה, אין יותר ראוי מצלנר
    אהובה 02/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צלנר , העולם שייך לצעירים קבל את ברכת הדרך. מזל ברכה והצלחה אמו
    סגור
  • צלנר זה גידעון סער
    א 02/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כבר מעדיף.ה את מה שיש
    סגור