בארץ

רה"מ נתניהו תחת מתקפה: "גורם יותר נזק מתועלת"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן תקף את ראש הממשלה, בצל ההיערכות לפעולה צבאית ברפיח: "יש דרכים אחרות להתמודד עם הטראומה שנגרמה על ידי חמאס". לדבריו, הוא הזהיר את קבינט המלחמה "לא לעשות את הטעות" שעשתה אמריקה לאחר ה-11 בספטמבר: "רדפנו אחרי אוסאמה בן לאדן, אבל לא היינו צריכים להיכנס לעיראק ולאפגניסטן"
מערכת ice | 
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר)
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התראיין הלילה (בין שבת לראשון) לרשת MSNBC האמריקנית, תקף את את ראש הממשלה בנימין נתניהו כשאמר כי לדעתו הוא "גורם לישראל יותר נזק מתועלת", ואמר ש"פעולה ברפיח היא קו אדום" מבחינתו. עם זאת, הבהיר כי לעולם לא יפסיק לסייע צבאית לישראל.
"ישראל לא יכולה להרוג 30,000 פלסטינים נוספים בזמן שהיא רודפת אחרי חמאס. זה מנוגד למה שהיא מייצגת ואני חושב שזו טעות גדולה", אמר ביידן, שהוסיף כי נתניהו פוגע בישראל בכך שהוא לא עושה יותר כדי למנוע מקרי מוות של אזרחים בעזה. "הוא גורם לישראל יותר נזק מתועלת".
 
"יש דרכים אחרות להתמודד עם הטראומה שנגרמה על ידי חמאס. לנתניהו יש זכות להגן על ישראל ולהמשיך לתקוף את חמאס, אבל הוא חייב לשים לב יותר לחיי החפים מפשע שאבדו בגלל הפעולות שננקטו". לדברי ביידן, בביקורו בישראל באוקטובר, מיד לאחר שפרצה המלחמה, הוא הזהיר את קבינט המלחמה של ישראל "לא לעשות את הטעות שעשתה אמריקה" אחרי אסון התאומים ב-11 בספטמבר, אז היא הייתה "מונעת מזעם".
"אמריקה עשתה טעות. רדפנו אחרי אוסאמה בן לאדן עד שתפסנו אותו, אבל לא היינו צריכים להיכנס לעיראק ולאפגניסטן. זה לא היה נחוץ ולא היה הכרחי", הצהיר ביידן. כאשר נשאל אם פעולה ישראלית בעיר רפיח שבדרום רצועת עזה תהווה "קו אדום" מבחינת יחסיו עם נתניהו, הוא השיב: "זה קו אדום". עם זאת, הוא הוסיף כי "לעולם לא אעזוב את ישראל, ההגנה עליה עדיין קריטית, אז אין קו אדום שבו אני הולך להפסיק לשלוח לה נשק או שלא תהיה לה את כיפת ברזל שתגן עליה - אבל יש קווים אדומים".
 
הנשיא אף אמר כי הוא רוצה להגיע שוב לישראל ולנאום בכנסת כדי להציג את טענותיו ישירות שם, אך סירב לומר אם מתנהלים מגעים בנושא. ביידן חזר על קריאתו להפסקת אש בת שישה שבועות שתביא לשחרור החטופים ולהעברת סיוע הומניטרי נוסף לרצועה. כשהנשיא נשאל אם עדיין ניתן להגיע להסכם לפני תחילת חודש רמדאן, שיחל הערב, הוא השיב: "אני חושב שזה תמיד אפשרי. אני אף פעם לא מוותר על זה". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה