בארץ

חיפה לקראת הכרעה: יונה יהב או דוד עציוני?

במהלך שעות הצהריים ועד סגירת הקלפיות המועמדים המובילים יסתובבו בין הקלפיות הפזורות ברחבי העיר יחד עם התמיכות והחיבורים שאספו במהלך הדרך. כמו כן, יגיעו לחיפה חברי כנסת ושרים בינהם גדעון סער, שרן השכל ועוד
דוד זולדן | 
דוד עציוני, יונה יהב (צילום מיכה בריקמן, אלעד מלכה, פלאש 90/ הילל מאיר)
הסיבוב השני של הבחירות לראשות העיר חיפה יפגיש בין יונה יהב (80), ראש העיר לשעבר, שכיהן בתפקיד בשלוש קדנציות עד שנת 2018, לבין עו"ד דוד עציוני (40). בסיבוב הראשון, שבו התמודדו 12 מתמודדים לראשות העיר, זכה יהב ל-36 אחוזי תמיכה ועציוני ל-22 אחוזים.
החיבורים שקדמו לסבב השני: עציוני, שהגיע להסכמים עוד לפני הסיבוב הראשון עם ש"ס ויהדות התורה, גייס אליו גם את דגל התורה, שתמכה בסיבוב זה ביעקב בורובסקי. זאת לאחר שבורובסקי ועציוני חתמו על הסכם לשיתוף פעולה למרות "הדם הרע" שהיה ביניהם במהלך מערכת הבחירות. יהב, שזיהה את החיבור החרדי לעציוני, החליט לאמץ קו של "חיפה ליברלית" וחתם על הסכמים עם אביהו האן יו"ר הרשימה המשותפת של הירוקים וכחול לבן, עם סיעת "אכפת לי מתושבי חיפה" ועם שרית גולן וסיעת "חיפה בשבילנו חוזה חדש". גולן, חברת מועצה שכיהנה בקדנציה הקודמת כיו"ר איגוד ערים חיפה להגנת הסביבה, אמורה לשמש כסגנית ראש העיר. גם האן, יו"ר סיעת הירוקים וכחול לבן, אמור לשמש כסגן ראש העיר - וכממלא מקום ראשון לראש העיר.
 
סיעת "יש עתיד צעירי חיפה", סיעת "אני חי פה", סיעת הגמלאים, סיעת "רוב העיר" ו"אחדות הציונות הדתית" חברו ליהב. בנוסף, חבר מועצת העיר איציק בלס קרא להצביע עבורו. הם הצטרפו לסיעת "חיפה פיתוח", שהצטרפה אליו עוד לפני הסיבוב הראשון. 
מנגד, עציוני זוכה לתמיכה מ"תקווה חדשה" והשר גדעון סער, ומטטיאנה ג'ון מ"חיפה ביתנו", סיעתו המקומית של אביגדור ליברמן – מה שיצר חיבור מפתיע בין ליברמן לחרדים. בסיבוב הזה הצטרפו לתמיכה בו סיעת "התושב במרכז" ומחזיקת תיק החינוך לשעבר בחיפה, סיגל עציוני, שהייתה במפלגתה של ראש העיר היוצאת עינת קליש רותם. 
בין תומכיו של עציוני ניתן לראות בהפתעה את ניצב בדימוס יעקב בורובסקי, שלא עבר את הסיבוב הראשון. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה