בארץ

ארכיון המדינה מושבת בגלל מתקפת הסייבר: "נזק מהותי לנכסי תרבות"

אתר ארכיון המדינה, שנפרץ כבר לפני מספר חודשים נפגע קשות ממתקפת סייבר, טרם התאושש וחזר לפעילות ומאז הפגיעה, הציבור לא מצליח לקבל גישה לחומרים המצויים בו. יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה, ח"כ איימן עודה התייחס לדבר ואמר: "זוהי פגיעה חמורה"

מערכת ice | 
אבטחת סייבר (צילום vecteezy)
אתר האינטרנט של ארכיון המדינה אשר נפגע קשות ממתקפת סייבר של גורמים פרו פלסטיניים, טרם עלה לאוויר מחדש. היום (שני) בוועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת. יו"ר הוועדה, ח"כ איימן עודה, אמר כי "יש כאן פגיעה חמורה במחקר ובחוקרים, שאינם יכולים לגשת לתיקים ומסמכים של הארכיון הלאומי שלנו, וחמור מאוד שמשרד ראש הממשלה, שאחראי על הארכיון, לא מתקצב אותו, כדי שניתן יהיה להמשיך לתת להם שירות".
גנזת המדינה, רותי אברמוביץ' אמרה: "לאחר התקיפה נעשה ניסיון שחזור של הקוד שהפעיל את האתר, בניסיון לשחזר את אלפי המסמכים שנמחקו, אבל מערך הסייבר לא אישר את הקוד המשוחזר ולכן האתר נשאר סגור. בעקבות השבתת האתר, ארכיון המדינה עבר לתת שירות טלפוני ובאמצעות מיילים". 
 
עוד הוסיפה אברמוביץ': "עובדי הארגון, שעד כה עסקו בתמיכה טכנית לאתר, יוצרים קשר עם המבקשים מידע, מחפשים עבורם ולמעשה הפכו להיות חושפים אנושיים, במקום מה שהמערכת הדיגיטלית עשתה. "אנשים שפונים מוזמנים להגיע לאולם העיון, אולם הניסיון מהשנה שעברה הוכיח שהגיעו עשרות בודדות של אנשים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה