בארץ

ישראל בדרך למלחמה אזורית? בריק: "חרפה ואפילו חורבה"

בעקבות החיסול בדמשק והאיום מטהרן על ישראל, נציב קבילות החיילים המיתולוגי תקף את בכירי הדרג המדיני והצבאי: "זה משחק באש של אנשים לא רציונליים". אף שישראל לא לקחה אחריות על חיסול הבכירים במשמרות המהפכה, ציין האלוף במילואים: "אני רואה סיטואציה חמורה מאין כמותה"
מערכת ice |  1
האלוף במיל' יצחק בריק (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר, חיים גולדברג)
נציב קבילות החיילים לשעבר האלוף (במיל') יצחק בריק, שידוע בעמדתו הביקורתית כלפי מוכנות צה"ל למלחמה, התראיין הבוקר (חמישי) לסיון כהן ב-103FM והזהיר מפני המתיחות הגוברת לאחר החיסול בדמשק. "אני רואה סיטואציה חמורה מאין כמותה", אמר בריק, "התגובה יכולה להיות מאוד קשה".
לדבריו, "איראן יכולה להתקיף מטרה אסטרטגית, להפעיל את חיזבאללה או גם וגם - אנחנו לא יכולים לדעת". בהתייחסו לחיסול, אמר בריק: "חמישה גנרלים שלכולם יש מחליפים גם אם הם החשובים ביותר, אלה שהחליטו להתקיף מטרה חשובה ככל שתהיה בסוריה, גרמו לכך שעשויה לבוא תגובה איראנית שתביא למלחמה אזורית כוללת".
 
המוכנות של צה"ל על פי בריק לא קרובה לצורך הביטחוני של מדינת ישראל בימים קשים אלו. בריק טוען כי מדינת ישראל לא הכינה את העורף באופן מוחלט, כוחות היבשה "קטנים" ו"לא מסוגלים להתמודד בכמה זירות". בריק תקף את שר הביטחון יואב גלנט, הרמטכ"ל הרצי הלוי וראש הממשלה בנימין נתניהו.
לדבריו, "עם החבורה הזו, אי אפשר להוביל תהליכים. הם לא עוסקים בכלל בשיקום הצבא למוכנות למלחמה והכנת העורף, צריך להחליף אותם עכשיו ומיד בשביל שעם ישראל יצליח להתאושש". בריק הוסיף: "זה משחק באש של אנשים לא רציונליים, האנשים שמובילים אותנו היום פועלים בצורה לא ריאלית, לא רציונלית ומביאים סיכון ואסון על המדינה".
 
בריק ידוע בהיותו דמות מוערכת ורבת ניסיון, אלוף במיל' ונציב קבילות החיילים לשעבר, בעל עבר עטור שבחים. עם זאת, נתפס גם כמי שלכאורה דעותיו שנויות במחלוקת. בריק המרבה להזהיר על חוסר מוכנות צה"ל ולחזות אסונות שיכולים לקרות מזהיר: "אנחנו לקראת מלחמה אזורית, אם לא נשקם את הצבא, נפיל על עצמנו חרפה ואפילו חורבה". למותר לציין, כי בריק אינו היחיד שמזהיר מפני אפשרות הרת אסון כזו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אין לאן ללכת
    אין 04/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בריק צודק עשו צבה קטן וחכם עם אנשים קטנים ומטומטמים והעיקר הפנסיות התקצביות ושאמדינה תשרף
    סגור