בארץ

מחשש ל"סכנת חיים": אלו האזורים שאסור לכם להיכנס אליהם מחר

השירות המטאורולוגי הזהיר מפני חשש לשיטפונות בנחלי מדבר יהודה והערבה, וביקש מהמטיילים לא להיכנס ברגל וברכב לאפיקי נחלים בזרימה עד לירידה מוחלטת של מפלס המים - מדובר ב"סכנת החיים"
מערכת ice | 
תחזית מזג אוויר (צילום shutterstock)
השירות המטאורולוגי פרסם אזהרה חמורה לציבור, המתריעה מפני חשש לשיטפונות בנחלי מדבר יהודה והערבה. כפי שנכתב, מחר (שני, ה-15.4), חל איסור מוחלט להיכנס ברגל וברכב לאפיקי נחלים בזרימה עד לירידה מוחלטת של מפלס המים, ולמעשה מדובר בסכנת חיים.
עוד נכתב כי אסור להתקרב כלל לשפת נחל בשעת שיטפון מחשש להתמוטטות הגדה. מידע נוסף בנוגע למסלולים ואתרי טיול מומלצים רצוי להתעדכן עם מוקד המידע של רט"ג בטלפון 3639*. מבחינת מזג האוויר, ניתן להתעדכן באתר האינטרנט של השירות המטאורולוגי וכן במשרדי החדשות.
 
חשוב להזכיר כי התרעות מפני שיטפונות ומזג אוויר קיצוני הם אינם דבר חריג, במיוחד בעונות מעבר, ולכן מומלץ להתעדכן בהודעות המתפרסמות לציבור. כמו כן, בחודש ינואר הממשלה אישרה את מינויו של ד"ר עמיר גבעתי למנהל השירות המטאורולוגי. ועדת האיתור לבחירת מנהל השירות המטאורולוגי המליצה לשרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב למנותו לתפקיד הבכיר. גבעתי הוא מומחה אקלים, ששימש בעברו כמנהל יחידת המחקרים של רשות המים. גבעתי היה אחראי בין היתר על הובלת פרויקטים הידרואולוגיים. השירות המטאורולוגי הישראלי הוא יחידת סמך במשרד התחבורה האחראית לחיזוי מזג האוויר, אספקת מידע מטאורולוגי וחקר האקלים בישראל. כהונת מנהל השירות המטאורולוגי קצובה לשמונה שנים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה