בארץ

שרב כבד צפוי מיד לאחר ערב החג: אלו ההנחיות לנופשים בכינרת

אריק טל, מנהל יחידת פיקוח ואכיפה באיגוד ערים כינרת מציין כי צפויים ימי שרב עם טמפרטורות גבוהות שיגיעו עד 45 מעלות צלזיוס.  אריק טל: "על הנופשים לשמור על בטיחותם ובריאותם, ומתבקשים לשהות באזורים מוצלים ולהרבות בשתייה"

מערכת ice | 
כינרת (צילום טלי בר, איגוד ערים כינרת)
לא מעט משפחות צפויות לפקוד את חופי הכינרת בחופשת הפסח, ולכן מנהל יחידת פיקוח ואכיפת באיגוד ערים כינרת מציין כי בחול המועד פסח בימי רביעי וחמישי, צפויים ימי שרב כבד עם טמפרטורות גבוהות שיגיעו עד 45 מעלות צלזיוס.
בעקבות עליית הטמפרטורות בחול המועד, אריק טל, מנהל יחידת פיקוח ואכיפה באיגוד ערים כינרת מדגיש בפני הנופשים בחופי הכינרת: "על הנופשים לשמור על בטיחותם ובריאותם, ומתבקשים לשהות באזורים מוצלים ולהרבות בשתייה". 
בהמשך דבריו מציין טל: "נופשים המשתמשים במיכל גז לבישול, הגנו עליו מקרינת שמש ישירה, העלולה לגרום לפיצוץ מסוכן". מלבד הנחיות אלו, מעוניין טל להבי לידיעת הנופשים כי יש לרחוץ אך ורק בחופים מוכרזים שיש בהם שירותי הצלה ואין להיכנס למים בתום שירותי ההצלה. 
עוד נתון חשוב שמנהל יחידת פיקוח ואכיפה באיגוד ערים כינרת מציין, מתקשר למפלס המים בכינרת. לטענתו, השנה מפלס המים גבוה ולכן אין לקפוץ ממעקות או מדרגות, המכוסות בחלקן במים, מאחר וקשה לאמוד את גובה המים.
"יש להיכנס למים בהליכה ולא בקפיצה מסוכנת. רחצה מומלץ לעשות בסמוך לתחנת ההצלה ולשים לב שלא עוברים בשחייה את קו ה-300 מהחוף המסומן על ידי מצוף אזהרה צהוב" מדגיש טל.
לצד זאת, הוא מדגיש בפני הנופשים בחופי הכינרת: "מצוף האזהרה הצהוב הינו גם עבור המשיטים כלי שייט בכינרת שלא לחצות אותו לכיוון החוף, דבר המסכן את השוחים והנופשים, אנו נקפיד על אכיפה מוגברת העונה, בסיוע השיטור הימי, כנגד משיטים שיעברו על החוק".
טל מצביע גם על אחריות הנופשים כמפתח לצמצום סכנות: "הציבור צריך להבין, כי מדובר באחריות אישית שלו בעת כניסתו לים. אדם בר דעת לא ייכנס לים סוער על גבי מזרן ובוודאי שלא יכנס לשחות בחופים שאינם מוכרזים. בנוסף אין לצרוך אלכוהול בעת נופש בים, ובוודאי לא להיכנס למים תחת השפעת אלכוהול". אומר טל ומוסיף: "על ההורים מוטלת אחריות להשגחה פעילה ולא פאסיבית, כאשר הילד במים ובחוף".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה