בארץ

ראש עיריית רהט לנתניהו: "אנחנו מצפים כי המדינה תלחם גם למעננו"

טלאל אל-קרינאווי שלח מכתב נוקב אל ראש הממשלה. לדבריו, התוכנית לשיקום הנגב צפויה להדיר ממנה את העיר הבדואית. להחלטה זו, כך הוא טוען, ניחוח גזעני. "כבר בימים אלו מתקיימים פערי ענק בתקציבים, ההחלטה תגדיל אותם"
מערכת ice |  1
רהט (צילום פלאש 90/ נתי שוחט)
ראש העיר רהט, טלאל אל-קרינאווי שיגר היום (חמישי) מכתב חריף אל ראש הממשלה בינימין נתניהו. המכתב, שהופץ גם בהודעה לתקשורת, עוסק בתוכנית השיקום המוצעת לאיזור הנגב. לדבריו, תכנית השיקום לא כוללת את העיר רהט. אל-קרינאווי מאשים את הממשלה באפליה בעלת ניחוח גזעני והדרה מכוונת של העיר רהט מהתוכנית. ראש העיר קורא להתערבותו המיידית של ראש הממשלה בנושא. 
התוכנית, שפורסמה לפני כחודשיים, כוללת הפניית תקציבים לבניה ושיקום הנגב בעקבות אירועי השביעי באוקטובר והמלחמה המתמשכת. במסגרת הפרויקט ייבנו תשתיות ובניינים ציבוריים שונים באזור הנגב. הפרויקט הוקם בשיתוף רשות מקרקעי ישראל, מינהל התכנון ומנהלת תקומה. כעת, מבקש ראש העיר, שנתניהו יתערב על מנת להכליל גם את רהט בתוכנית השיקום המוצעת ולהפוך את ההחלטה לה הוא קורא גזענית.
   
לדברי אל-קרינאווי, התוכנית הדירה באופן מכוון את העיר רהט, שמהווה 27% מאוכלוסיית הנגב המערבי. ראש העיר מפרט את הפגיעות החמורות שספגה העיר רהט במהלך אירוע ה-7 באוקטובר. שני חטופים בני העיר רהט נמצאים עדיין בשבי החמאס. בנוסף, ראש העיר הזכיר כי תושבי העיר רהט, והחברה הבדואית בכלל, סייעו במהלך מתקפת הפתע של חמאס, ממנה גם הם נפגעו. גם לאחר מכן, כותב ראש העיר, הקימו תושבי העיר חמ"לים אזרחיים לסיוע
"כבר בימים אלה מתקיימים פערי ענק בתקציבים בין יהודים ובדואים", כותב ראש העיר. "ההחלטה להשאיר את רהט מחוץ לתכנית השיקום תגדיל ותנציח אותם משמעותית" התריע אל-קרינאווי. "אנחנו חלק מהמדינה. נקודה." הדגיש, "אם אנחנו נלחמים עליה - אנחנו מצפים כי המדינה תלחם גם למעננו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רהט
    האלוף 05/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אדון גרנאווי תפסיקו לתת מחסה למחבלים וליצר מחבלים ואז תקבל מה שמגיע לך אי אפשר לאחוז בחבל משני קצוות
    סגור