בארץ

המעגל נסגר: צה"ל חיסל את המחבלים מהפיגוע בבית ליד

חמישה פעילי טרור מגדודי אל קאסם שהיו מעורבים ברצח אלחנן קליין בנובמבר חוסלו בטול כרם בשומרון, ואחד הסגיר את עצמו. בהודעה משותפת של המשטרה, שב"כ וצה"ל נמסר: "הלוחמים סגרו על מבנה בו התבצרה חוליית המחבלים שפתחה לעברם בירי". הפעילות נמשכה יותר מ-12 שעות, ולוחם ימ"מ אחד נפצע באורח אנוש
מערכת ice | 
מלחמת חרבות ברזל (צילום דובר צהל)
כוחות הימ"מ וצה"ל פעלו הלילה (בין שישי לשבת) ובמשך יותר מ-13 שעות בעיירה דיר א-רוסון, ליד טול כרם שבשומרון, שם מחבלים התבצרו באחד הבתים. חמישה מחבלים שהיו מעורבים ברצח אלחנן קליין בנובמבר חוסלו, ואחד הסגיר את עצמו. בפעילות נפצע באורח אנוש אחד מלוחמי הימ"מ, שפונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה. 
"לוחמי הימ"מ, צה"ל ושב"כ בהכוונה מודיעינית מדויקת של שב"כ ואמ"ן פעלו מעל ל-12 שעות בטול כרם שבחטיבת מנשה", נמסר בהודעה משותפת של דובר צה"ל, דוברות המשטרה ודוברות שב"כ. "בפעילות ממוקדת לסיכול חוליית מחבלים. הלוחמים סגרו על מבנה בו התבצרה חוליית המחבלים שפתחה לעברם בירי".
 
"הלוחמים הגיבו בירי, בטילי כתף ובאמצעים נוספים, בהמשך כלי טיס מאויש מרחוק של צה״ל תקף פעמיים את המבנה, בליוו כוחות הנדסה שפעלו להריסת המבנה, ובתום חילופי האש חוסלו חמשת המחבלים. כמו כן, הוחרמו ציוד צבאי וחלקי נשק. במהלך הפעילות נפצע לוחם ימ"מ ופונה להמשך קבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחתו עודכנה".
קליין, בן 29 ואב לשלושה ילדים מהיישוב ענב שבשומרון, נרצח ליד בית ליד בתחילת נובמבר בעת שהיה בדרכו הביתה מהמילואים. קליין היה על מדים בעת שמחבלים עקפו את רכבו, בציר שמוביל מהיישוב שבי שומרון ליישוב ענב, ופתחו לעברו באש. קליין איבד שליטה על הרכב, שסטה מהנתיב והתהפך. מותו נקבע כעבור זמן קצר. 
 
הכוח נכנס מסוערב ובאופן חשאי לכפר סמוך לחצות וצר על בית המחבלים שהתבצרו במבנה שבעליו, פעיל חמאס, נעצר לחקירת שב"כ. החמישה חוסלו בתום קרב שנמשך יותר מ-13 שעות וכלל הפעלת נוהל סיר לחץ עם 2 תקיפות מכטב"מ זיק על המבנה, שיגור טילי מטאדור וירי על הבית כולל גילוחו עם דחפורי הנדסה. 
המחבלים הסתתרו בתוך בוידעם ומשם ניהלו את הלחימה תוך ניצול מחסה ממספר קירות. הלוחם שנפצע אנוש נפגע בשלב האחרון של הפעולה, כאשר סרק מטווח אפס את פנים הבית, בשעות הבוקר המאוחרות. לא היו נפגעים נוספים. כל חמשת המחבלים להם מיוחסת הריגתו בפיגוע של אלחנן קליין חוסלו, והם שייכים לגדודי אל קאסם. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה