בארץ

מרגש: אלו העסקים שאירחו אצלם במשרדים "זיכרון בסלון"

השנה, חברות רבות נרתמות למען מסורת "זיכרון בסלון" ואירחו במשרדיהן את המפגשים עם ניצולי השואה. שרון ברנשטיין סמנכ"לית ב-WalkMe: "החשיפה ליומן שהשאיר משה מעוררת השראה, מתאר את העושר התרבותי של יהדות פולין לפני המלחמה, את אכזריות הצורר הנאצי ואת תקומת העם היהודי בארץ ישראל"
מערכת ice | 
יוזמות חברות הטכנולוגיה לאירועי יום השואה (צילום pexels)
בשנים האחרונות, מסורת "זיכרון בסלון" שהחלה כאירועים פרטיים במשפחות, התפשטה גם לתחום העסקי והמוסדי. גם השנה חברות רבות נרתמו למשימת שימור מורשת השואה, ואירחו במשרדיהן מפגשים ישירים עם ניצולי השואה או בני משפחותיהם.
חברת WalkMe המפתחת פלטפורמה מבוססת ענן המפשטת את השימוש באתרי אינטרנט ובאפליקציות, על ידי הנעה והכוונה לפעולה במודל שייסדה, התכנסה  ביום השואה לשמיעת סיפורו של משה קושצ'בה, ניצול מחנות ההשמדה בפולין וסבה של עובדת החברה בקיץ 2002, שלוש שנים לאחר פטירתו של משה, גילו ילדיו שני יומנים המתעדים את סיפור הישרדותו בשואה. בהרצאה תיארה שיר מורדו פארן, ראש צוות קריאייטיב מותגי ואחיה אור מורדו, את חוויותיו המצמררות.
שרון ברנשטיין, סמנכ"לית משאבי אנוש ב-WalkMe, אמרה: "החשיפה ליומן שהשאיר משה מעוררת השראה, מתאר את העושר התרבותי של יהדות פולין לפני המלחמה, את אכזריות הצורר הנאצי ואת תקומת העם היהודי בארץ ישראל."
מועדון "חבר" מציין את יום השואה והגבורה עם "זיכרון בסלון" של השורדת בתיה גבאי, שתשתף את עשרות עובדי החברה בסיפורה האישי והמרגש. סיפורה של בתיה, שורדת שואה בת 85, ילידת צ'ורטקוב פולין, התחיל כאשר הייתה ילדה קטנה ונאלצה לברוח עם משפחתה כפליטים לאורך כל שנות מלחמת העולם השנייה, עד הגעתם לארץ ישראל. 
פירמת עורכי הדין גורניצקי GNY תציין את יום הזיכרון לשואה ולגבורה ותארח מחר (יום שני בבוקר) את הגב׳ ארנה בינדלגלס, ניצולת שואה בת 93, ילידת הולנד, שתספר את סיפור הישרדותה המרתק. 
חברת Digital Turbine מובילה עולמית בענף פרסום באפליקציות מובייל תארח את ניצולת השואה אידית חיה שפירא במסגרת ׳זיכרון בסלון׳ במשרדי החברה. עובדי החברה יפגשו את חיה שפירא לשיחה על סיפור משפחתה בהונגריה בזמן המלחמה. הגרמנים, שפלשו למדינה בשלב מאוחר יחסית, הצליחו להרוג את רוב יהדות הונגריה. משפחתה של אידית חיו בזהות בדויה בבודפשט, המשיכו להסתתר תוך שעברו מבית לבית ולא נחשפו עד סוף המלחמה - וכך ניצלו.
חברת Atera, מציינת את יום הזיכרון לשואה ולגבורה מחר (יום שני) ומארחים את מר איציק חידרסקי, דור 2 לניצולי שואה שהוא אבא של משה חידרסקי מצוות הcs שעובד בחברה, לספר את הסיפור של המשפחה שלהם.
חברת Similarweb ציינה את יום הזיכרון לשואה ולגבורה במשרדיה ואירחה את הגב׳ ארטמיז (בטיס) מרון, בת ה-95, ניצולת שואה מיוון, שהיא הסבתא של עדי מרון שעובדת בחברה.
צילום: יח"צ
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה